آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

مالیات حقوق کارکنان

۰۴:۱۲ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

  • 0
  • 0
  • 1769

۲۳

مرداد

مالیات حقوق کارکنان بر اساس مجموع دریافتی یک شخص در پایان هر ماه محاسبه می شود یعنی میزان دستمزدی که هر فرد از جمع مبلغ پایه، حق اولاد، بن خواروبار و حق مسکن دریافت می کند مشمول این قانون در سال می شود

در هر سال مالی با توجه به شرایط اقتصادی کشور و همچنین سرانه تولید و میزان تورم در کشور ، میزان دستمزد سالانه و مالیات مربوط به آن تعیین می شود.

مالیات حقوق سال گذشته نیز در اوایل همین سال توسط وزرات اقتصاد و امور دارایی تصویب و به همه افراد ذیربط از جمله کارخانه ها و ادارات ابلاغ شده است.

جدول مالیات حقوق در هر سال برای همه افرادی که مشمول بیمه هستند و سایر افرادی که قرارداد مشخص دارند، لازم اجرا بوده و باید هر ماه مبلغ تعیین شده به حساب وزارت اقتصاد و امور دارایی واریز شود.

پرداخت مالیات حقوق کارکنان بر اساس مجموع دریافتی یک شخص در پایان هر ماه محاسبه می شود. یعنی میزان دستمزدی که هر فرد از جمع مبلغ پایه، حق اولاد، بن خواروبار و حق مسکن دریافت می کند مشمول این قانون در سال می شود.

مشاوران مالیاتی آنی مشاور با ارائه کلیه خدمات حقوقی به صورت آنلاین ، آماده پاسخگویی به سوالات تخصصی مربوط به مالیات کسب و کار شما هستند.

در این بخش نیز به بیان مطالبی در خصوص مالیات حقوق کارکنان می پردازیم. تا از مفاهیم قانون مالیات های مستقیم آگاهی بیشتری کسب کنید.

ماده ۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم

مالیات حقوق جزو مالیات های تکلیفی است یعنی شناسایی مبلغ و پرداخت مالیات حقوق کارکنان به عهده پرداخت کننده حقوق می باشد و خود کارکنان در قبال پرداخت مالیات بر درآمد خود وظیفه ای ندارند. میزان مالیات حقوق در هر سال متفاوت است.

و کارفرمایان و بنگاه‌های اقتصادی مطابق بخشنامه های صادره از وزارت امور اقتصادی و امور دارایی موظف به پرداخت آن می باشند.

و مالیات متعلق به حقوق کارکنان خود را از درآمد حاصل از کار کسب کرده و به حساب مشخص شده توسط وزارت امور اقتصادی و امور دارایی واریز می نمایند.

جایگاه مالیات حقوق کارکنان

مالیات حقوق کارکنان در دسته مالیات های مستقیم قرار دارد یعنی مالیاتی که مستقیماً از دارایی و درآمد اشخاص حاصل می شود.

اشخاص مشمول مالیات بر درآمد

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که در داخل کشور با فعالیت اقتصادی خدماتی و ... کسب درآمد می کنند مشمول پرداخت مالیات هستند. (ماده ۱ قانون مالیاتهای مستقیم)

درآمدی که شخص حقیقی در خدمت شخص دیگر اعم از حقیقی یا حقوقی در قبال تسلیم نیروی کاری خود بابت اشتغال در ایران برحسب مدتی کار انجام یافته به طور نقد یا غیر نقد تحصیل می کند مشمول مالیات بر درآمد حقوق است.(ماده ۸۲ قانون مالیاتهای مستقیم)

 

نکته و ادامه نوشتار:

در بخش پرسش و پاسخ سامانه «آنی‌مشاور» صدها پرسش و پاسخ حقوقی کاربردی مرتبط با این نوشتاردرباره سوال شما عزیزان بوده و کارشناسان ما به آن پاسخ داده‌اند را آورده‌ایم و‌ چه بسا پاسخی برای پرسش خود در میان آنها پیدا کنید. امکان جستجو در بین پرسش و پاسخ‌ها را نیز داریدبرای مراجعه به بخش پرسش و پاسخ روی پیوند زیر بزنید:

 

https://animoshaver.ir/question

درآمد مشمول مالیات حقوق

درآمد مشمول مالیات عبارت است از : حقوق و مزایای مربوط به شغل اعم از مستمر و غیرمستمر، قبل از وضع کسور و پس از کسر معافیت های قانونی. و شامل هر دو بخش نقدی و غیر نقدی می گردد.

آگاهی از قوانین مالیاتی و بخشنامه هایی که هر ساله از وزارت اقتصاد و امور دارایی صادر می شود یکی از مهمترین مواردی است که پرداخت کنندگان حقوق کارکنان، صاحبان کسب و کارها و شرکت ها باید بدان توجه نمایند تا در آینده از متحمل شدن هزینه ها و جریمه‌های مالیاتی و در برخی موارد محکومیت به جرایم مالیاتی جلوگیری نمایند.

مشاوران متخصص ما در آنی مشاور، همواره با ارائه راهکارهای قانونی و مشاوره تخصصی مالیاتی شما را در این راه یاری می کنند.

 

توصیه می کنیم نوشتار معافیت های مالیاتی شرکتها  را نیز مطالعه بفرمایید.

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت یا دریافت مشاوره حقوقی و یا سفارش تنظیم لایحه و دادخواست و دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران، کارشناسان و وکلای متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرماییدهمچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی و دریافت برخی خدمات حقوقی از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد.

http://app.animoshaver.ir

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب