آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

مشاوره چک

۲۲:۳۵ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰

  • 17
  • 1
  • 4942

۲۲

آبان

مشاوره حقوقی در زمینه چک، شما را با الزامات و بایسته های صدور چک، الزامات و بایسته های دریافت چک، الزامات و بایسته های انتقال چک و الزامات و بایسته های مرتبط با دعاوی و اختلافات چک آشنا می سازد

چک در روابط مالی مردم و در تنظیم معاملات و تسهیل تجارت و نیز در سرعت بخشیدن به چرخه اقتصادی کشور دارای اهمیت بسیار و نقش انکارناپذیر است.
تعداد فراوان چکهای مبادله شده به این توجه فعالان اقتصادی و صنفی نشان دهنده اهمیت و از سوی دیگر نشان دهنده لزوم توجه مدیران شرکت ها و فعالان اقتصادی و صنفی به قوانین و موازین حقوقی حاکم بر صدور صدور چک و دریافت و انتقال چک می باشد.

اعتبارسنجی چک

تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی در سالیان اخیر، متوجه افزایش امکان اعتبار سنجی در مورد دارنده چک و آسان نمودن روش شناسایی اعتبار صادر کننده چک بوده است.

هر چند مشاوره چک دارای اهمیت و ارزش خاص خود می باشد اما فعالان اقتصادی و مدیران شرکتها را بی نیاز از مشاوره های حقوقی و بانکی پیرامون چک نمی نماید.

آنی مشاور با به‌کارگیری حقوقدانان، وکلا و کارشناسان مجرب حقوقی و بانکی در تلاش است بهترین مشاوره اسناد تجاری پیرامون صدور چک، انتقال چک و دریافت چک را به کاربران و مشتریان گرانقدر خود ارائه نماید.

مشاوره حقوقی در زمینه چک، شما را با الزامات و بایسته های صدور چک، الزامات و بایسته های دریافت چک، الزامات و بایسته های انتقال چک و الزامات و بایسته های مرتبط با دعاوی و اختلافات چک و چگونگی اقدام قانونی برای وصول وجه چک و اجرای احکام مربوط به چک در زمینه های حقوقی، کیفری و ثبتی آشنا می سازد.

 

هزینه مشاوره چک

نگران هزینه مشاوره چک نباشید وکلا و مشاوران متخصص در سامانه آنی مشاور با هزینه ای به صرفه که در مقایسه با هزینه وکالت و سایر هزینه های دادرسی طرح دعوا بسیار ناچیز است و مشاوره ای تخصصی در تمامی موضوعات حقوقی ارائه می نمایند.

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت ، دریافت مشاوره حقوقی ، رزرو نوبت مشاوره، سفارش تنظیم لایحه ، سفارش تنظیم دادخواست ، سفارش تنظیم شکایت ، سفارش تهیه دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران حقوقی، کارشناسان و وکلای دادگستری متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.

 

همچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی، رزرو نوبت مشاوره ، ملاحظه صدها پرسش و پاسخ کاربردی (که چه بسا پاسخ سوال شما نیز در بین آنها باشد) دریافت مشاوره فوری و دریافت برخی خدمات حقوقی آنلاین بر روی سامانه آنی‌مشاور از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد.

http://animoshaver.ir

 

دانستنی های مرتبط

ثبت نظر

نظرات (17)

نسرین تاک

2 سال پیش
پاسخ

سلام آیا اگر صادر کننده چک امضا خودش را بعد از ثبت ماشینی روی چک زده باشد و آن چک را چکاوک کرده باشد اعتبار دارد

مدیر سایت

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

درود. وصول چک با استفاده از چکاوک از طریق شعبه بانک انجام می شود و بانک هم پس از ملاحظه امضای صادرکننده چک و انطباق آن با نمونه امضای صادرکننده اقدام می نماید. هنگامی که چک برای چکاوک به بانک ارایه می شود دارای امضا است و صحت امضای صادرکننده نیز پیش از چکاوک انجام می شود.

فاطمه حسینی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
پاسخ

برای صدور اجراییه روی چک باید به دفتر الکترونیک قضایی مراجعه کنیم یا به شورای حل اختلاف؟

مدیر سایت

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

درخواست صدور اجراییه روی چکهای صیادی که دارای کد رهگیری باشند باید در دفاتر الکترونیک قضایی ثبت شود.

مسعود آزاده

۱۲ تیر ۱۴۰۲
پاسخ

سلام.بنده یه شکایت ازم شده بود که طرف دوتا امضا پشت چک صیادی زده بود واسم منو بالای چک با شماره همراه بنده با خط خودش نوشته بود.ادعا میکرد من امضا کردم.منم واسه کارشناسی امضا اقدام کردم محکوم شد.دوباره اعتراض داد بازم محکوم شد توی هیئت سه نفره.الان من میتونم شکایت کنم از طرف شاکی یا خیر.اگه شکایت کنم حکمش چیه؟ چه حکمی بهش میدن؟

مدیر سایت

۱۳ تیر ۱۴۰۲

بله می توانید به عنوان استفاده از سند مجعول شکایت کنید. اگر جرم ثابت بشود مجازات آن زندان از ۶ ماه تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۳ تا ۱۲ میلیون ریال است.

غلامرضاظریفی

۰۱ مرداد ۱۴۰۲
پاسخ

من یک چک تضمین بدون تاریخ بدون ثبت درسامانه صیادی جهت اطمینان گرفتم تادرپایان کاریاپول رابدهدیابنده بانظرداوردرصورت امتناع نسبت به گرفتن حقم بوسیله چک اقدام کنم آیااین رویه ولومدنی به نتیجه میرسد.

مدیر سایت

۰۲ مرداد ۱۴۰۲

چک صیادی که در سامانه صیاد ، ثبت نشود اگر دارای امضای صاحب حساب باشد صرفا یک سند عادی شناخته می‎شود که برای دریافت وجه آن ناگزیر به طرح دعوا در مرجع قضایی یا شورای حل اختلاف یا داوری (حسب مورد) خواهید بود.

مجتبی سلیمیان

۲۱ مرداد ۱۴۰۲
پاسخ

سلام من یه چک صیادی ثبت شده به نام خودم دارم که برگشت زدم دلیل برگشت عدم موجودی و مسدودی حساب به درخواست مشتری یا مرجع قضایی نوشته شده سوال من اینه آیا من میتونم با هزینه خیلی کم از دفتر خدمات قضایی درخواست اجراییه کنم یا چون حساب مسدود شده باید حتما 3.5 درصد مبلغ چک رو پرداخت کنم و درخواست بدم تا دادگاه رسیدگی کنه؟

مدیر سایت

۲۱ مرداد ۱۴۰۲

پرداخت هربنه دادرسی ، ویژه رسیدگی قضایی است که اگر توان پرداختش را ندارید می توانید دادخواست اعسار از هزینه دادرسی بدهید. هزینه عملیات اجرایی مربوط به وصول چک صیادی هم در وهله اول از اموال توقیفی برداشت می شود.

اگر نیاز و شرایط شما به گونه ای هست که در همین لحظه نیاز به مشاوره تکمیلی و فوری دارید می توانید بر روی سامانه آنی مشاور از بخش "مشاوره فوری" اقدام به دریافت مشاوره بفرمایید، مدت زمان مشاور را هم می توانید متناسب با مسئله و نیازتان انتخاب کنید.

سید مهدی حسینی

۲۶ مرداد ۱۴۰۲
پاسخ

سلام بنده یک چک از یکی داشتم به تاریخ 1401/12/20، چک پاس نشد و ایشون کم کم مبالغی رو پرداخت کرد تا کل مبلغ چک تامین شد در این فاصله در خصوص ضرر و زیان به صورت تلفنی ( بدون مدرک ) صحبت کردم و ایشون گفتن پرداخت می کنند . ولی الان بعد از این همه روز هیچ ضرور و زیانی پرداخت نکرده اند و چک در حال حاضر پیش منه . اگه بخام ضرر و زیان این مدتی که ایشون مبلغ چک و کامل تامین نکرده با تو.جه به مبالغی که پرداخته شکایت کنیم باید چیکار کنیم .سپاس فراوان از شما

مدیر سایت

۲۶ مرداد ۱۴۰۲

می توانید بابت مطالبه خسارت تاخیر تادیه و دیرکرد پرداخته وجه چک، دادخواست بدهید.

جعفر ناروئی

6 ماه پیش
پاسخ

سلام جناب من از صاحب خونم دو تا چک بیست میلیونی گرفتم از پست بانک اما ثبت صیادی نشده آیا میتونم این چک رو تو پست بانک سر موعد مقرر پاسش کنم یا مشکل داره؟

مدیر سایت

6 ماه پیش

چک صیادی اگر در سامانه صیاد ثبت نشده باشد امکان وصول ندارید. ناگزیر به اقدام قایی برای وصول چنین چکی خواهید بود

مدیر سایت

6 ماه پیش

مدیر سایت

6 ماه پیش

    چک صیادی اگر در سامانه صیاد ثبت نشده باشد امکان وصول ندارید. ناگزیر به اقدام قضایی برای وصول چنین چکی خواهید بود

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب