آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

خدمات جدید سامانه الکترونیک مالیاتی کشور

۰۰:۴۷ - ۱۲ تیر ۱۴۰۰

  • 0
  • 1
  • 6681

۱۲

تیر

سامانه الکترونیک مالیاتی کشور برخط و آنلاین عمل می کند و مهم ترین مزیت آن دسترسی آسان به صرفه و بدون محدودیت زمانی و مکانی می باشد

در این نوشتار به معرفی خدمات سامانه الکترونیک مالیاتی کشور و سرویسهای جدید ارائه شده در راستای آشنایی و بهره‌مندی مردم از خدمات این سازمان به صورت آنلاین و با مزیت های ویژه می پردازیم.
 
سازمان مالیاتی کشور به ویژه در سالهای اخیر سعی داشته که ارائه کلیه خدمات خود را به صورت آنلاین درآورد هم اکنون درگاه ملی خدمات الکترونیکی در قالب یک پنجره قرار گرفته تا مردم به راحتی و بدون مراجعه حضوری به سازمان امور مالیاتی از خدمات این سازمان بهره مند شوند و به اطلاعات مالیاتی خود دسترسی داشته باشد این امکان هم برای فعالان اقتصادی و هم برای مردم عادی فراهم شده است که از این طریق به اطلاعات حوزه مالیات بر ارزش افزوده و هم حوزه مالیات بر عملکرد شان دسترسی پیدا کنند.
 
 
سامانه الکترونیک مالیاتی کشور برخط و آنلاین عمل می کند و مهم ترین مزیت آن دسترسی آسان به صرفه و بدون محدودیت زمانی و مکانی می باشد.
 
بنابراین دیگر مردم نیاز به مراجعه فیزیکی به شعب سازمان امور مالیاتی کشور را ندارد و با استفاده از این درگاه الکترونیکی بدون حضور فیزیکی و به صورت الکترونیکی می‌توانند سوابق خود را مشاهده کنند و اگر درخواستی داشته باشند به صورت الکترونیکی انجام دهند.
 
 

مهمترین خدمات سامانه الکترونیک مالیاتی

در سامانه الکترونیک مالیاتی کشور با هدف تسهیل تسریع و توسعه خدمات مالیاتی اخیراً دو سرویس جدید هم تعبیه شده است که با استفاده از آنها به صورت آنلاین می توان بدهی مالیاتی و ممنوع الخروجی خود را استعلام نمود.
 
هم اکنون از طریق این پنجره واحد الکترونیک (درگاه ملی) حدود ۲۵ خدمت مالیاتی ارائه می گردد که مهمترین آنها شامل:
 
 مشاهده پرونده های مالیاتی در بخش مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، کارتابل ابلاغ الکترونیک ، ارائه اظهارنامه مالیاتی ، رفع تعهدات ارزی ، پرداخت قبوض مالیاتی ، دریافت گواهی نقل و انتقال موضوع ماده ۱۸۷ قانون مالیاتهای مستقیم ، استعلام مالیات خریداران سکه ، استعلام ممنوع الخروجی و استعلام بدهی مالیاتی می باشد.
 

 

نکته و ادامه نوشتار:

در بخش پرسش و پاسخ سامانه «آنی‌مشاور» صدها پرسش و پاسخ حقوقی کاربردی مرتبط با این نوشتاردرباره سوال شما عزیزان بوده و کارشناسان ما به آن پاسخ داده‌اند را آورده‌ایم و‌ چه بسا پاسخی برای پرسش خود در میان آنها پیدا کنید. امکان جستجو در بین پرسش و پاسخ‌ها را نیز داریدبرای مراجعه به بخش پرسش و پاسخ روی پیوند زیر بزنید:

https://animoshaver.ir/question

 

استعلام بدهی مالیاتی

برای استعلام بدهی مالیاتی مودیان می‌توانند به آدرس  my.tax.gov.ir مراجعه نمایند و از این طریق بدهی مالیاتی خود را پرداخت همچنین اطلاعات خود را تکمیل و نهایی کنند.
 

استعلام ممنوع الخروجی

با استفاده از این سامانه برای استعلام ممنوع الخروجی خود دیگر لازم نیست به اداره گذرنامه یا واحد استانی سازمان امور مالیاتی مراجعه کنید در این سامانه به صورت آنلاین می توانید از ممنوع الخروجی خود مطلع شوید.
 

شرایط ورود به درگاه ملی سامانه

  1. داشتن پرونده مالیاتی
  2. ثبت نام و وارد کردن کد ملی
  3. تاریخ تولد
  4. شماره همراهی که به اسم صاحب پرونده مالیاتی است
 

توصیه می کنیم نوشتار تنظیم اظهارنامه مالیات  را نیز مطالعه بفرمایید.

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت یا دریافت مشاوره حقوقی و یا سفارش تنظیم لایحه و دادخواست و دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران، کارشناسان و وکلای متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرماییدهمچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی و دریافت برخی خدمات حقوقی از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد.

http://app.animoshaver.ir

 

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب