آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

نکات مهم مالیاتی برای صنوف و کسبه

۰۹:۲۰ - ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

  • 0
  • 0
  • 2126

۳۱

شهریور

کسبه و صنوف (همه صاحبان مشاغل) برابر تبصره ۳ ماده ۱۷۷ قانون مالیاتهای مستقیم ، مکلف شده اند ظرف چهار ماه از تاریخ شروع فعالیت صنفی، مراتب را کتباً به اداره امور مالیاتی محل اعلام نمایند

در این نوشتار به بیان نکات مهم مالیاتی برای صنوف و کسبه می پردازیم.

۱- کسبه و صنوف (همه صاحبان مشاغل) برابر تبصره ۳ ماده ۱۷۷ قانون مالیاتهای مستقیم ، مکلف شده اند ظرف چهار ماه از تاریخ شروع فعالیت صنفی، مراتب را کتباً به اداره امور مالیاتی محل اعلام نمایند.

پیامدهای مالیاتیصاحبان مشاغلی که پس از چند ماه فعالیت در واحد صنفی ، اقدامی برای اخذ پروانه کسب انجام نمی دهند 

الف) محرومیت از کلیه تسهیلات و معافیت های مالیاتی همانند عدم بهره مندی از معافیت مالیاتی سالانه

ب) ۱۰% جریمه بر مبنای مالیات قطعی.

۲- بسیار مهم است که واحد‌های صنفی و کسبه حتما برای دریافت کد اقتصادی و ثبت نام در سامانه های مالیاتی از جمله سامانه مالیات بر ارزش افزوده و تشکیل پرونده مالیاتی در اداره امور مالیاتی محل کسب اقدام کنند. عدم اقدام در موارد یادشده باعث جرایم و پیامدهای مالیاتی سنگین می شود.

 

۳- تسلیم اظهارنامه مالیاتی در هر صورت (اعم از آنکه در مدت مشخص یا در همه مدت سال مالی، فعالیت کسبی نداشته باشید) یک الزام قانونی است. عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی علاوه بر این که باعث تعلق جریمه مالیاتی می شود سبب سلب امکان از معافیت ها و تسهیلات مالیاتی می گردد.

 

۴- در صورتی که برابر مقررات مالیاتی به استفاده از صندوق مکانیزه فروش شده اید حتماً صندوق مکانیزه فروش را نصب کنید تا مشمول جرایم و معضلات مالیاتی نشوید.

 

۵- توجه داشته باشید که تراکنش های بانکی شما یکی از منابع و پایگاه های اطلاعاتی لازم برای بررسی وضعیت معاملاتی و عملکرد مالیاتی شما خواهد بود.

 

۶- در ثبت معاملات و اطلاعات مربوط به آنها در سامانه ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم دقت کنید.

 

نکته 

در بخش پرسش و پاسخ سامانه «آنی‌مشاور» صدها پرسش و پاسخ حقوقی کاربردی مرتبط با این نوشتاردرباره سوال شما عزیزان بوده و کارشناسان ما به آن پاسخ داده‌اند را آورده‌ایم و‌ چه بسا پاسخی برای پرسش خود در میان آنها پیدا کنید. امکان جستجو در بین پرسش و پاسخ‌ها را نیز داریدبرای مراجعه به بخش پرسش و پاسخ روی پیوند زیر بزنید:

 

https://animoshaver.ir/question

 

 

توصیه می کنیم نوشتار منع داوری در تخلفات صنفی  را نیز مطالعه بفرمایید.

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت یا دریافت مشاوره حقوقی و یا سفارش تنظیم لایحه و دادخواست و دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران، کارشناسان و وکلای متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرماییدهمچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی و دریافت برخی خدمات حقوقی از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد.

http://app.animoshaver.ir

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب