آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

چگونگی تشکیل جلسه هیات حل اختلاف مالیات

۰۰:۰۹ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰

  • 0
  • 0
  • 3370

۲۴

مهر

هیات حل اختلاف مالیاتی با رعایت ترتیبات یادشده در زمان تعیین شده، جلسه رسیدگی به اختلاف را تشکیل خواهد داد

به قرار زیر صورت می گیرد:  

هیات حل اختلاف مالیاتی که نخستین مرجع رسیدگی به اختلافات مالیاتی بین مودیان مالیاتی (مالیات دهندگان) و سازمان امور مالیاتی می باشد بدنبال اعتراض مودی مالیاتی به برگ تشخیص مالیات، تشکیل جلسه می‌دهد.

بنابراین جلسه هیات حل اختلاف مالیاتی، بدنبال آن تشکیل خواهد شد که مودی مالیاتی نسبت به برگ تشخیص مالیات که از سوی اداره امور مالیاتی صادر و به او ابلاغ شده است در موعد قانونی، اعتراض کرده باشد.

برابر ماده ۲۳۸ قانون مالیاتهای مستقیم، مهلت مودی مالیاتی برای اعتراض به برگ تشخیص مالیات، سی روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات به مودی مالیاتی می باشد. پس از آن که اداره امور مالیاتی "برگ تشخیص مالیات" را صادر نمود باید آن را به مودی مالیاتی، ابلاغ کند و مودی مالیاتی از تاریخی که "برگ تشخیص مالیات" به او ابلاغ شد ۳۰ روز فرصت دارد که نسبت به برگ تشخیص مالیات، اعتراض نماید.

اعتراض مودی مالیاتی باید به صورت کتبی همراه با ارائه دلایل و اسناد و مدارک باشد.

مسئول مربوطه که در واقع همان ممیز مالیاتی می باشد پس از ثبت درخواست "اعتراض مودی مالیاتی به برگ تشخیص مالیات" رسیدگی اولیه به اعتراض مودی مالیاتی را انجام می دهد. 

رسیدگی اولیه مسئول مربوطه (منظور از مسئول مربوطه، همان ممیز یا سرممیز مالیاتی است) بایستی ظزف 30 روز ار تاریخ دریافت اعتراض مودی مالیاتی، انجام شود. اگر در رسیدگی مسئول مربوطه مشخص شد که اعتراض مودی مالیاتی درست است و مالیات باید تعدیل شود یا محاسبات انجام شده باید اصلاح شود رسیدگی مجدد انجام می شود و مراتب در پشت برگ تشخیص مالیات درج می گردد و به امضای ممیز و مودی مالیاتی خواهد رسید.

در صورت اصرار مودی مالیاتی بر اعتراض به برگ تشخیص، ممیز مالیاتی خود را در پشت "برگ تشخیص مالیات" خواهد نوشت و پرونده را به هیات حل اختلاف مالیاتی ارسال خواهد نمود.

هیات حل اختلاف مالیاتی پس از وصول پرونده مالیاتی، اقدام به تعیین وقت رسیدگی و ابلاغ آن به مودی مالیاتی خواهد نمود.

برابر ماده ۲۴۶ قانون مالیاتهای مستقیم فاصله تاریخ ابلاغ وقت رسیدگی هیات حل اختلاف مالیاتی با روز رسیدگی به پرونده مالیاتی نباید کمتر از ده روز باشد.

هیات حل اختلاف مالیاتی با رعایت ترتیبات یادشده در زمان تعیین شده، جلسه رسیدگی به اختلاف را تشکیل خواهد داد و پس از دریافت دفاعیات و مستندات مودی مالیاتی، رسیدگی‌ و حتی تحقیقات و استعلامات لازم را انجام خواهد داد و سپس اقدام به صدور رای خواهد نمود.

آنی مشاور، مشاوران خبره و حرفه ای در زمینه مالیات دارد که می توانند با راه کار های مناسب و مشاوره مالیاتی باعث حفظ حقوق مالیاتی شما و جلوگیری از اشتباهات و تشخیص های مالیاتی نادرست در مورد شما شوند.
 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت ، دریافت مشاوره حقوقی ، رزرو نوبت مشاوره ، سفارش تنظیم لایحه ، سفارش تنظیم دادخواست ، سفارش تنظیم شکایت ، سفارش تهیه دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران حقوقی، کارشناسان و وکلای دادگستری متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.

 

همچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی، رزرو نوبت مشاوره ، ملاحظه صدها پرسش و پاسخ کاربردی (که چه بسا پاسخ سوال شما نیز در بین آنها باشد) دریافت مشاوره فوری و دریافت برخی خدمات حقوقی آنلاین بر روی سامانه آنی‌مشاور از طریق لینک زیر برای شما  فراهم می‌باشد.

 

http://app.animoshaver.ir

 

 

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب