آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

اهمیت مشاوره خانواده

۰۰:۵۲ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰

  • 0
  • 0
  • 2506

۲۹

مهر

از حقوق و مسئولیت های حقوقی خود در دوران قبل و بعد از ازدواج آگاه شوید.قبل از ازدواج با مشاور حقوقی خانواده مشورت کنیم یا بعد از ازدواج؟

بهره مندی از یک مشاوره حقوقی خانواده و استفاده از راهکارهای ارائه شده توسط مشاوران متخصص در امور خانوادگی تاثیر بسیار مثبتی بر روابط خانوادگی داشته و در اغلب موارد از بروز اختلافات و حتی دعاوی خانوادگی و طلاق جلوگیری می نماید .

مشاوره حقوقی خانواده قبل از ازدواج

نیاز به یک مشاور حقوقی در مرحله قبل از ازدواج و در دوران نامزدی بسیار اهمیت دارد زیرا در این مرحله است که طرفین شرایط خود را برای انعقاد ازدواج با هم در میان می‌گذارند و با شناخت خصوصیات و اهداف یکدیگر در واقع پایه های ازدواج خود را بنا می کنند.

 

مشاوره حقوقی دوران نامزدی

دوران نامزدی که در قانون و عرف تعریف متفاوتی دارد از زمان خواستگاری تا زمان انعقاد ازدواج را شامل می‌شود در این دوران حقوق و تکالیفی برای طرفین به وجود می آید که انجام یا عدم انجام آن ها آثار متفاوتی بر روابط طرفین خواهد داشت.

آگاهی از این موارد و قوانین حاکم بر موضوع به کمک یک مشاور حقوقی خانواده محقق می گردد.  بدین طریق از اختلافات و دعاوی احتمالی آینده تا حد زیادی جلوگیری می شود.

 

مشاوره حقوقی زمان انعقاد عقد ازدواج 

 در زمان انعقاد عقد ازدواج طرفین می توانند با توافق خود تعهداتی را وارد مفاد قرارداد نمایند. و با ذکر این شروط در سند رسمی ازدواج و با امضای آن به آنها رسمیت بخشند.

در واقع به شروط مذکور از این طریق می توان قابلیت لازم الاجرایی داد و اعتبار آنها را تضمین نمود .

به عنوان مثال ضمن عقد نکاح زن میتواند حق سفر، حق اشتغال، حق انتخاب مسکن، حتی حق طلاق را برای خود در نظر بگیرد و با امضای شوهر از کلیه این حقوق برخوردار گردد.

شروط مذکور باید موافق قوانین امری باشد در غیر اینصورت اعتباری نخواهند داشت تشخیص این امر و همچنین شناسایی سایر حقوق با بهره مندی از یک مشاوره حقوقی خانواده محقق می گردد.

 

نکته و ادامه نوشتار:

در بخش پرسش و پاسخ سامانه «آنی‌مشاور» صدها پرسش و پاسخ حقوقی کاربردی مرتبط با این نوشتاردرباره سوال شما عزیزان بوده و کارشناسان ما به آن پاسخ داده‌اند را آورده‌ایم و‌ چه بسا پاسخی برای پرسش خود در میان آنها پیدا کنید. امکان جستجو در بین پرسش و پاسخ‌ها را نیز داریدبرای مراجعه به بخش پرسش و پاسخ روی پیوند زیر بزنید:

 

https://animoshaver.ir/question

مشاوره حقوقی بعد از ازدواج

مطابق ماده ۱۱۰۲ قانون مدنی به مجرد عقد نکاح رابطه زوجیت به وجود آمده و حقوق و تکالیف زوجین در مقابل همدیگر برقرار می شود.

این حقوق و تکالیف زوجین در نکاح

نفقه، مطالبه مهریه، ریاست مرد بر خانواده، حسن معاشرت، معاضدت در تشدید و تحکیم مبانی خانواده، سکونت مشترک، تمکین زوجه از مهم ترین آثار نکاح می باشند.

 

اغلب اختلافات میان زوجین در خصوص نحوه عمل کردن یا عمل نکردن به این تکالیف به وجود می آید و دلیل عمده این اختلافات عدم آگاهی زوجین از تکالیف قانونی خود می باشد .

 

یک مشاور حقوقی خانواده با تکیه بر تجربه و تخصصی که در خصوص امور خانوادگی دارد با ارائه راهکارهای منطقی و قانونی از تبدیل مشکلات ساده خانوادگی به یک معضل بزرگ جلوگیری می نماید.

گاهی  بهرهمندی از یک مشاوره حقوقی خانواده حتی جلوی از هم پاشیدن خانواده را گرفته و روابط را بیشتر از قبل تحکیم می بخشد.

پیشنهاد می شود طرفین در روابط خانوادگیشان حتما از راهنمایی های یک مشاور حقوقی خانواده بهره‌مند گردند و از این طریق از بروز اختلافات و دعاوی احتمالی در آینده پیشگیری نمایند.

 

اقدامات یک مشاور حقوقی خانواده

  1. شناسایی کلیه حقوق قانونی زوجین و آگاهی دادن به آنها.
  2. ارائه اطلاعاتی در خصوص پرداخت نفقه ، آثار ترک نفقه ، میزان نفقه احتمالی ،
  3. نحوه مطالبه مهریه، تعیین تکلیف حضانت فرزندان، میزان اجرت المثل و ...

در صورتی که مشکلات و اختلافات زوجین تا حدی باشد که حتی با چندین بار مشاوره و اعمال راه حل های قانونی و منطقی نتوانند به توافق برسند و تصمیم به اقدام قانونی و طرح دعوا در دادگاه بگیرند در این خصوص علاوه بر کمک گرفتن از مشاوره حقوقی خانواده لازم است که از تخصص و تجربه یک وکیل خانواده استفاده کنند و ازین پس با طرح دعوا سرنوشت خود را تسلیم حکم دادگاه خانواده نمایند.

 

توصیه می کنیم نوشتار مطالبه مهریه را نیز مطالعه بفرمایید.

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت یا دریافت مشاوره حقوقی و یا سفارش تنظیم لایحه و دادخواست و دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران، کارشناسان و وکلای متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.

همچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی و دریافت برخی خدمات حقوقی از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد

http://app.animoshaver.ir

 

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب