آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌مشاور تجربه خواهید کرد.

جایگاه کمیسیون های رسیدگی به شکایات صنفی در داوری

۱۳:۳۲ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

  • 0
  • 0
  • 1533

۱۲

خرداد

کمیسیون های رسیدگی به شکایات اتحادیه های صنفی، نمی توانند بین شاکی و فرد صنفی در نقش داور مرضی الطرفین، اقدام به رسیدگی و صدور رای داوری نمایند.

 کمیسیون های رسیدگی به شکایات اتحادیه های صنفی، ماموریت و صلاحیت داوری بین خریداران و مصرف کنندگان و واحد‌های صنفی را ندارند فلذا نمی توانند بین شاکی و فرد صنفی در نقش داور مرضی الطرفین، اقدام به رسیدگی و صدور رای در شکیت صنفی در داوری نمایند.

کمیسیون های رسیدگی به شکایات اتحادیه های صنفی که در اجرای بند ط ماده ۳۰ قانون نظام صنفی و آیین نامه اجرایی تشکیل کمیسیون های اتحادیه صنفی (موضوع تبصره ۲ بند ط ماده ۳۰ قانون نظام صنفی) تشکیل شده اند، صلاحیتشان محدود به صدور رای مبنی بر احراز عدم تخلف واحد صنفی یا انصراف شاکی یا احراز تخلف واحد صنفی است و نمی توانند خارج از این سه مورد، رای صادر کنند.

صلاحیت و مأموریت کمیسیون های رسیدگی به شکایات اتحادیه های صنفی را می توان یک نوع صلاحیت و مأموریت صرفا قانونی دانست فلذا نمی توان برای آنها صلاحیت داوری و قراردادی در نظر گرفت. 

جهت برقراری ارتباط با مشاوران متخصص سراسر کشور اپلیکیشن مشاوره حقوقی آنی مشاور را دانلود و نصب کنید.

 

 

جهت برقراری ارتباط با مشاوران ،کارشناسان و وکلای متخصص «آنی مشاور» و یا در صورت نیاز به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی در خصوص قوانین و مقررات مربوط به این موضوع می توانید درخواست خود را برای دریافت مشاوره و خدمات حقوقی را از طریق دانلود و نصب اپلیکیشن آنی مشاور یا تماس با شماره های :

 ۰۲۱۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۰۲۱۸۸۳۲۳۲۷۹ و ۰۹۱۲۳۸۳۶۶۲۱ مطرح فرمایید.

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب

مشاوره در واتساپ : 09195663606