آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

سامانه های مالیاتی

۲۱:۵۶ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

  • 0
  • 0
  • 7625

۳۱

مرداد

سایت سازمان مالیاتی یا سامانه اداره مالیات یا سامانه اظهارنامه مالیاتی یا سایت امور مالیاتی بر ارزش افزوده و انواع مالیتهای مستقیم از مهمترین سامانه های مالیاتی ایران اند سامانه مالیاتی کشور و هم چنین سامانه مالیات بر ارزش افزوده کمک شایانی به پرداخت ها و استعلام های مالیاتی نموده است

سازمان اداره مالیاتی به عنوان زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی شناخته می‌شود. وظایف مختلفی بر عهده این سازمان است که یکی از مهم‌ترین آنها دریافت مالیات از افراد و سازمان‌‌ها است. سازمان اداره امور مالیاتی با ایجاد سایت سازمان مالیاتی و یا همان سایت اداره مالیات یا سامانه اظهارنامه مالیاتی یا سامانه‌ امور مالیاتی توانسته است تا نحوه پرداخت مالیات در سامانه مالیات را به شکل بهتری انجام دهد. از جمله وظایف این سازمان می‌توان به دگرگون کردن نظام مالیاتی و ایجاد سایت ارزش افزوده اشاره کرد.
 
در این نوشتار می‌خواهیم در مورد سامانه مالیاتی کشور، سامانه اظهارنامه، سامانه مالیات تکلیفی، سامانه مالیات بر ارزش افزوده و ... مطالب مهمی را برای شما قرار دهیم. طبق ماده 59 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی کشور، سازمان امور مالیاتی با یکپارچه کردن امور خود توانسته است خدمت بزرگی در زمینه دریافت مالیات انجام دهد.
 

سامانه اداره مالیات

اداره مالیات با توجه به حجم کاری که در طول روز انجام می‌دهد، نمی‌توانست به صورت کلی جوابگوی نیاز تمامی مراجعه کنندگان باشد. سامانه امور مالیاتی برای یکپارچه کردن اهداف مالیاتی شکل گرفته است. اداره امور مالیاتی با ایجاد سامانه امور مالیاتی توانسته است در وقت و هزینه مراجعه کنندگان صرفه جویی کند، چرا که برای ثبت مالیات و درخواست‌های متعدد می‌توان از سامانه ایجاد شده کمک گرفت.
 

سازمان امور مالیاتی

امور مالیاتی دارای وظایف و اختیارات مختلف است، سازمان امور مالیاتی کشور در چند سال اخیر با تحولات بسیاری مواجه شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ایجاد سامانه‌های مالیاتی اشاره کرد. سازمان مالیاتی کشور با مکانیزه کردن سیستم دریافت مالیات و دگرگون سازی نظام مالیاتی توانسته است وظایف خود را به خوبی انجام دهد.
 
با تشکیل سازمان امورمالیاتی، بودجه این بخش از وزارت امور اقتصادی و دارایی تفکیک شده است. یکی از اهداف کلان سازمان مالیاتی تکیه بر وصول مالیات غیر مستقیم به جای دریافت مالیات مستقیم است.
 

سایت مالیاتی

همان‌طور که بیان شد برای تسهیل در امور دریافت مالیات و خدمات دیگر در این زمینه سایت اداره مالیات راه اندازی شده است. سایت مالیاتی به گونه‌ای است که افراد برای دریافت جدیدترین خبرهای مرتبط می‌توانند به آن مراجعه کنند. در واقع می‌توان بیان کرد که برای پرداخت مالیات و تکمیل لیست می‌توان به سایت مالیات مراجعه کرد. سامانه الکترونیکی مالیات این مزیت را دارد که بتوان در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرد.

سامانه اظهارنامه مالیاتی

در تعریف اظهارنامه مالیاتی باید بیان کرد که کارنامه یک سال کاری شرکت یا شخص که جهت محاسبه مالیات به اداره مالیات فرستاده می‌شود اظهارنامه مالیاتی است. سامانه‌های مالیاتی و سایت اظهارنامه مالیاتی برای تسهیل در انجام امور ایجاد شده است. در این بین می‌توان به سایت ارزش افزوده نیز اشاره کرد که برای جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه جویی در هزینه‌ها راه اندازی شده است.
 
سایت امور مالیاتی این مزیت را دارد که مراجعه کنندگان، کمتر به این سازمان مراجعه کنند. زمانی که مراجعه کننده برای پرداخت مالیات، کاهش پیدا کند کارمندان اداره می‌توانند به امور دیگر رسیدگی کنند. سازمان امور مالیاتی تهران به عنوان شلوغ‌ترین اداره در بین سازمان‌های مالیاتی کشور شناخته می‌شود که با راه اندازی سایت، ترافیک مراجعه کنندگان تعدیل شده است.
 

 

نکته و ادامه نوشتار:

در بخش پرسش و پاسخ سامانه «آنی‌مشاور» صدها پرسش و پاسخ حقوقی کاربردی مرتبط با این نوشتار درباره سوال شما عزیزان بوده و کارشناسان ما به آن پاسخ داده‌اند را آورده‌ایم و‌ چه بسا پاسخی برای پرسش خود در میان آنها پیدا کنید. امکان جستجو در بین پرسش و پاسخ‌ها را نیز داریدبرای مراجعه به بخش پرسش و پاسخ روی پیوند زیر بزنید:

https://animoshaver.ir/question

 

سازمان امور مالیاتی کشور

امور مالیاتی کشور بر حسب نیاز، مالیات‌های مختلفی را از افراد دریافت می‌کند، اگر بخواهیم به مالیات‌های پرداخت شده به صورت ریز نگاه کنیم باید بیان کرد که مالیات‌های دریافتی از خدمات و محصولات به بخش‌های مختلف تقسیم بندی می‌شوند که شامل موارد زیر است:
 
  1. مالیات‌های مستقیم که شامل مالیات بر دارایی و مالیات بر درآمد است.
  2. مالیات‌های غیر مستقیم که شامل مالیات بر واردات و مالیات بر مصرف و فروش است.
  3. مالیات بر ارزش افزوده

سازمان امور مالیاتی ارزش افزوده

امور مالیاتی با ایجاد سامانه عملیات اینترنتی مالیات بر ارزش افزوده، توانسته است تا گام بلندی در جهت پیشرفت امور اقتصادی کشور بردارد. ایجاد یک پرتال مناسب به افراد کمک می‌کند تا بدون مراجعه حضوری، نیازهای خود را در زمینه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مرتفع کنند. ثبت نام و تشکیل پرونده به راحتی از طریق سایت امکان پذیر است.
 
مالیات به عنوان یکی از درآمدهای ویژه دولت محسوب می‌شود که اداره امور مالیاتی با ایجاد سامانه‌ امور مالیاتی ، نحوه ثبت نام و تشکیل پرونده را به شکل ویژه‌ای الکترونیکی کرده است. سامانه اداره مالیات یا سایت مالیات باعث می‌شود تا برای انجام بیشتر کارهای مالیاتی بتوان از سامانه کمک گرفت. در واقع برای مردم و سازمان‌ها، استفاده از سامانه‌ی ایجاد شده بسیار لذت بخش خواهد بود چرا که در وقت و هزینه‌های آنان صرفه جویی می‌شود.
 

توصیه می کنیم نوشتار مشاوره مالیاتی آنلاین  را نیز مطالعه بفرمایید.

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت یا دریافت مشاوره حقوقی و یا سفارش تنظیم لایحه و دادخواست و دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران، کارشناسان و وکلای متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرماییدهمچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی و دریافت برخی خدمات حقوقی از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد.

http://app.animoshaver.ir

 

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب