آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

وظایف شهرداری

۰۰:۰۱ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱

  • 0
  • 0
  • 788

۰۴

بهمن

 مهمترین وظایف شهرداری ها مطابق ماده ۵۵ قانون شهرداری را که شهرداری در خصوص آنها تصمیمات لازم را اتخاذ می نماید بیان می کنیم

شهرداری به عنوان یک نهاد اجرایی وظیفه مدیریت شهر را برعهده دارد و در مورد موضوعاتی مانند پاکیزه نگهداشتن شهر، حمل زباله‌های شهری، صدور مجوزهای ساخت و ساز، دریافت عوارض و... تصمیم گیری می کند.

 

همچنین در شهرداری ها کمیسیون هایی از جمله کمیسیون ماده ۱۰۰ و کمیسیون ماده ۷۷ وجود دارد که هدف از فعالیت آنها اجرای قوانین شهرداری طبق آیین نامه های مربوطه است.

 

در این بخش مهمترین وظایف شهرداری ها مطابق ماده ۵۵ قانون شهرداری را که شهرداری در خصوص آنها تصمیمات لازم را اتخاذ می نماید بیان می کنیم.

 

مهمترین وظایف شهرداری ها مطابق ماده ۵۵ قانون شهرداری

۱- ایجاد خیابانها و کوچه ها و میدان ها و باغ های عمومی و مجاری آب و توسعه معابر در حدود قوانین موضوعه.

 

۲- تنظیف و نگاهداری و تسطیح معابر و انهار عمومی و مجاری آب ها و فاضلاب و تنقیه قنوات مربوط به شهر ، تأمین وروشنایی به وسائله ممکنه.

 

۳- مراقبت در امور بهداشت ساکنین شهر و تشریک مساعی با مؤسسات وزارت بهداری.

 

۴- حفظ و اداره کردن دارائی منقول و غیر منقول شهرداری و اقامه دعوی بر اشخاص و دفاع از دعاوی اشخاص علیه شهرداری.

 

۵- برآورد و تنظیم بودجه و متمم بودجه و اصلاح بودجه و تفریغ بودجه شهرداری و تنظیم پیشنهاد برنامه ساختمانی و اجرای آن پس از تصویب شورای شهر.

 

۶- انجام معاملات شهرداری اعم از خرید و فروش اموال منقول و غیر منقول و مقاطعه و اجاره و استیجاره پس از تصویب انجمن شهر با رعایت صالح و صرفه و مقررات آئین نامه مالی شهرداری ها پیش بینی شده در این قانون.

 

۷- ایجاد غسالخانه و گورستان و تهیه وسائل حمل اموات و مراقبت در انتظام امور آنها.

 

۸- اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و همچنین رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر عمومی و کوچه ها و اماکن عمومی و دالان های عمومی و خصوصی و پر کردن و پوشاندن چاه ها و چاله های واقع در معابر و جلوگیری از گذاشتن هر نوع اشیاء در بالکن ها و ایوان های مشرف و مجاور به معابر عمومی که افتادن آنها موجب خطر برای عابرین است و جلوگیری از ناودان ها و دودکش های ساختمان ها که باعث زحمت و خسارت ساکنین شهرها باشد.

 

۹- پیشنهاد اصلاح نقشه شهر در صورت لزوم و تعیین قیمت عادله اراضی و ابنیه متعلق به اشخاص که مورد احتیاج شهر باشد بر طبق قانون توسعه معابر و تأمین محل پرداخت آن و ایجاد و توسعه معابر و خیابان ها و میدان ها و باغ های عمومی و تهیه اراضی مورد احتیاج برای لوله کشی و فاضلاب اعم از داخل یا خارج شهر.

 

۱۰- تهیه و تعیین میدان های عمومی برای خرید و فروش ارزاق و توقف وسایل نقلیه و غیره.

 

۱۱ صدور پروانه برای کلیه ساختمانهائی که در شهر می شود.

 

با وجود اینکه تصمیم گیری در موضوعات مذکور به وسیله مامورین کاردان و صلاحیت دار شهرداری انجام می شود اما در مواردی ممکن است به حقوق شخص یا اشخاصی خلل وارد کند در این صورت اشخاص ذی نفع برای اعتراض به تصمیمات شهرداری باید اقدامات قانونی خاصی را انجام دهند که در مطالب بعدی در مورد اشخاص ذی نفع برای اعتراض به تصمیمات شهرداری نکاتی را بیان خواهیم کرد.

 

توصیه می کنیم نوشتار پلمب صورت گرفته توسط شهرداری را نیز مطالعه بفرمایید.

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت یا دریافت مشاوره حقوقی و یا سفارش تنظیم لایحه و دادخواست و دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران، کارشناسان و وکلای متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.
 

همچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی و دریافت برخی خدمات حقوقی از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد

http://app.animoshaver.ir

 

 

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب