آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

معرفی خدمات حقوقی سامانه آنی مشاور برای کارفرمایان

۱۲:۲۱ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲

  • 0
  • 0
  • 277

۲۰

آبان

مهمترین اصلی که کارفرمایان باید به آن توجه داشته باشند احترام به حقوق کارگران و از همه مهمتر ؛ بیمه و بهداشت و شرایط ایمن در محیط کار است. زیرا اغلب اختلافات به وجود آمده میان کارفرما و کارگر، ناشی از عدم پرداخت حقوق و مزایا، بیمه نکردن کارگر، حوادث کار ، عدم پرداخت حق سنوات و بطور کلی عدم توجه به قوانین کار و تامین اجتماعی یا عدم اجرای صحیح و کامل آنهاست

یکی از مهمترین ارتباطاتی که در همه جوامع وجود دارد رابطه کارگری کارفرمایی است.

کارگران و کارفرمایان برابر قانون کار و قانون تامین اجتماعی (مقررات اداره کار و سازمان تأمین اجتماعی) نسبت به هم دارای حقوق و تکالیفی هستند اما با وجود قانون کار در برخی موارد اختلافاتی میان کارگر و کارفرما به وجود می‌آید که دلیل اصلی این اختلافات عدم آگاهی و عدم شناخت صحیح آنها از مقررات کار و تامین اجتماعی می ‌باشد.

 

مهمترین اصلی که کارفرمایان باید به آن توجه داشته باشند احترام به حقوق کارگران و از همه مهمتر ؛ بیمه و بهداشت و شرایط ایمن در محیط کار است. زیرا اغلب اختلافات به وجود آمده میان کارفرما و کارگر، ناشی از عدم پرداخت حقوق و مزایا، بیمه نکردن کارگر، حوادث کار ، عدم پرداخت حق سنوات و بطور کلی عدم توجه به قوانین کار و تامین اجتماعی یا عدم اجرای صحیح و کامل آنهاست.

 

بر همین اساس «سامانه حقوقی آنی مشاور» ارائه خدمات حقوقی و مشاوره‌های حقوقی زیر در زمینه روابط کار برای کارفرمایان را مدنظر قرار داده است تا کارفرمایان با بهره‌‌مندی از خدمات حقوقی و مشاوره های حقوقی زیر به روابط کاری خود با کارگران سامان بدهند:

 

۱- مشاوره حقوقی و ارایه خدمات حقوقی برای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل از طریق موسسات معتبر

هر شغلی مشخصه‌ ها و تفاوت هایی در مقایسه با سایر مشاغل دارد که بر اساس آنها یک شغل از مشاغل دیگر متمایز می شود با توجه به همین مشخصه‌ها و تفاوت‌ها است که میزان حقوق دریافتی و سایر مزایای افراد شاغل تعیین می شود. البته تعیین این پیش‌نیازها به‌صورت مستقل امکان‌پذیر نیست و به یک فرایند مشخص نیاز دارد که بر اساس آن، هر شغل محدوده وظایف معینی دارد که فرد شاغل در آن جایگاه دستمزدی متناسب با حیطه‌ی همان فعالیت‌ و وظیفه، دریافت می کند؛ به این فرایند طبقه بندی مشاغل گفته می شود.

طراحی و پیاده سازی طرح طبقه‌بندی مشاغل برای هر کارفرما با لحاظ ویژگی‌های کارگاه و کارفرما و شغل و...از طریق انعقاد قرارداد با موسساتی که مجوز طراحی و پیاده‌سازی طرح طبقه بندی مشاغل را دارند انجام می‌شود.

کارشناسان روابط کار و تأمین اجتماعی آنی مشاور در زمینه طراحی و پیاده‌سازی طرح طبقه بندی مشاغل ، مشورت و رهنمودهای کاربردی و دقیقی را بر اساس تجارب زیادی که دارند در اختیار کارفرمایان ارجمند قرار می‌دهند.

 

۲- تهیه و تنظیم قراردادهای افزایش بهره وری و افزایش تولید

تنظیم قراردادهای افزایش بهره‌وری (ویژه کارفرمایانی که ارایه دهنده خدمات هستند) و قراردادهای افزایش تولید (ویژه کارفرمایانی که تولید کننده کالا و محصولات هستند) با توجه به آثار مثبتی که برای هر دو طرف قرارداد دارد اهمیت زیادی داشته و معمولا مورد استقبال کارفرمایان و کارگران قرار می‌گیرد.

به طوری که با هر افزایش تولیدی در اثر بهبود روند کار ، سود حاصل از آن نصیب هر دو طرف می‌شود و می‌تواند بویژه برای کارفرمایان در تراز متوسط و بزرگ، بعضاً هزینه‌های نیروی انسانی را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

به منظور ایجاد انگیزه برای تولید بیشتر و کیفیت بهتر و تقلیل ضایعات و افزایش علاقمندی و بالا بردن سطح درآمد کارگران و کاهش هزینه های کارفرمایان ، طرفین، قرارداد دریافت و پرداخت پاداش افزایش تولید را مطابق آیین‌نامه‌ای که پس از تصویب وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، تعیین می‌شود منعقد می‌نمایند.

کارشناسان روابط کار و تأمین اجتماعی آنی مشاور که درباره تنظیم و انعقاد قراردادهای افزایش بهره وری و افزایش تولید ، تجارب زیادی که دارند رهنمود و مشورت‌های کاربردی در اختیار کارفرمایان ارجمند قرار می‌دهند.

 

۳- ارائه راهنمایی و معرفی فرایند مربوطه به کارفرمایان جهت ارجاع کارمندان خود برای اخذ گواهی طب کار

یکی از شاخه‌های پزشکی طب کار است که هدف آن حفظ سلامت کارمندان در محیط کار، تشخیص بیماری‌ها و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار می باشد.

در ایران هم سازمان تامین اجتماعی مسئول ارائه این خدمات است. این سازمان موظف است مراکز مخصوص و تحت نظر متخصص را برای انجام خدمات طب کار ایجاد کند و کارفرمایان موظفند برای دریافت گواهی طب کار و انجام آزمایشات مربوطه کارگران را به این مراکز معرفی نمایند.

در این زمینه نیز کارشناسان روابط کار و تامین اجتماعی سامانه آنی مشاور آمادگی ارایه مشورت و رهنمودهای کاربردی مورد نیاز به کارفرمایان ارجمند هستند.

 

۴- تنظیم و بررسی قراردادهای موضوع قانون کار و همچنین فرمهای اداری داخلی موسسات و شرکتها

تنظیم قرارداد کار و سایر قراردادهای مربوط به موضوع قانون کار با توجه به این موضوع که شرایط و ضوابط ارتباط کاری بین کارگران و کارفرمایان را تعیین می‌کند اهمیت زیادی دارد و مفاد این قرارداد است که برای طرفین تعیین تکلیف می کند در نتیجه برای اجرای روابط کاری باید قبل از امضای قرارداد به‌طور کامل و دقیق توسط وکلای متخصص در روابط کار و وکیل قراردادهای کار و همچنین وکلای متخصص تأمین اجتماعی مورد بررسی و کنترل قرار بگیرد و الزامات قانونی و نکات حقوقی موردنظر کارفرما(تا حدی که مغایر قوانین کار و تامین اجتماعی نباشد) در آنها رعایت شود.

 

۵- تهیه و تنظیم آیین نامه انضباطی کارفرما و اخذ تاییدیه از مرجع ذیصلاح

آیین نامه انضباطی کارفرما به منظور ارتقاء سطح تولید و مهارت و پرورش استعدادهای کارکنان، جلوگیری از ضایعات محصولات، رعایت حقوق انسانی در محیط کار و تشویق کارکنان به افزایش کارایی و بهره‌وری و در نتیجه ایجاد محیطی سالم برای کار ، افزایش کارایی و بهبود کمی و کیفی فعالیت‌ها در محیط کار و پرهیز دادن کارکنان از بی‌نظمی و کم کاری و تنبیه کارکنان خاطی و چگونگی و نوع برخورد با هر تخلف، تهیه و تنظیم می‌شود.

هر گاه کارگر در انجام وظایف محوله قصور ورزد و یا آیین‌نامه‌های انضباطی کارگاه را نقض نماید کارفرما می‌تواند برار آیین نامه انضباطی من به تایید وزارت کار رسیده است با کارگر برخورد قانونی لازم را داشته باشد و بسته به نوع تخلف ، روابط خود با کارگر را مدیریت کند.

 

۶-تهیه و تنظیم لوایح و دفاعیات برای هیات های تشخیص و حل اختلاف قانون کار و همچنین دیوان عدالت اداری

تنظیم لایحه دفاعیه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی هست که به دلیل تخصصی بودن آن و تاثیر مستقیم آن بر روی نتیجه دعوا لازم است توسط یک وکیل مجرب در روابط کار یا مشاور متخصص در امور مربوط به حقوق کار و مسلط به قانون کار و قانون تأمین اجتماعی انجام شود.

آنی مشاور در زمینه تهیه لوایح دفاعیه کارفرما برای هیات تشخیص کار و در مرحله بالاتر در زمینه تهیه لایحه دفاعیه کارفرما برای هیات حل اختلاف کار و نهایتا برای تهیه دادخواست کارفرما به دیوان عدالت اداری یا تهیه لایحه دفاعیه کارفرما جهت ارایه به دیوان عدالت اداری درباره دعاوی کار ، آمادگی ارایه خدمات حقوقی به کارفرمایان را دارد و بستر لازم برای ارایه خدمات حقوقی روابط کار و مشاوره‌های حقوقی روابط کار به کارفرمایان را در سامانه آنی مشاور ، فراهم نموده است‌.

 

۷- برگزاری کارگاه آموزشی و توجیهی نسبت به ضوابط و الزامات جدید قانون کار برای کارفرمایان

مسلم است که با تغییر در قوانین و مقررات، ضوابط و الزامات جدیدی بر حقوق و تکالیف کارگران و کارفرمایان حاکم می‌شود در نتیجه برای حفظ حقوق طرفین ، پیشگیری از وقوع دعوا ، تخلف و جرایم و مجازات ها و به طور کلی اجرای صحیح قانون در روابط کاری، لازم است کارفرمایان و کارکنان و مدیران ذیربط آنان در کارگاه‌های آموزشی و توجیهی شرکت کرده و ضوابط و الزامات جدید قانون کار و چگونگی اجرای آنها را آموزش ببینند.

 

۸- ایجاد سامانه روابط کار برای کارفرمایان

سامانه روابط کار سامانه‌ای است که برای ارائه خدمات الکترونیک به کارگران و کارفرمایان، در زمینه شکایت، ثبت دادخواست، بیمه بیکاری، آموزش ایمنی و... راه اندازی شده است. و تحت نظارت وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کند.

برای کارفرمایانی که تا کنون سامانه جامع روابط کار را برای خود راه‌اندازی نکرده‌اند یا برای شرکت‌ها و موسساتی که به تازگی ، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند آنی مشاور از طریق کارشناسان مجرب خود، سامانه جامع روابط کار را راه‌اندازی و فعال می‌نماید.

 

۹- مشاوره روابط ‌کار به کارفرما در دفتر آنی مشاور یا محل کارفرما

کارفرمایان می توانند برای دریافت مشاوره روابط کار و سایر خدمات حقوقی از جمله تنظیم قرارداد ، تنظیم شکواییه یا دادخواست ، لایحه دفاعیه  و... در رابطه با حقوق کار و روابط کاری خود به صورت حضوری در دفتر آنی مشاور با مشاور یا وکیل مورد نظر خود جلسه مشاوره تخصصی داشته باشند. همچنین این امکان وجود دارد که با هماهنگی قبلی و با رزرو نوبت مشاوره در محل مورد نظر کارفرما (در شهر تهران) جلسه مشاوره روابط کار برگزار شود.

 

۱۰-ارائه مشاوره تلفنی روابط کار از طریق سامانه آنی مشاور

یکی از مزیت‌هایی که مشاوره‌های آنی مشاور دارد امکان برقراری ارتباط تلفنی و مشاوره فوری با مجرب ترین و حرفه ای ترین کارشناسان روابط کار و مشاوران و وکلای مجرب دادگستری در روابط کار می باشد. در نتیجه کارفرمایان در زمینه روابط کاری و حقوق کار و تامین اجتماعی می‌توانند بدون محدودیت مکانی و زمانی با مشاور یا وکیل مورد نظر خود در ارتباط باشند.

 

همچنین کارفرمایان می‌توانند برای اعطای وکالت دعاوی کار و تامین اجتماعی یا دریافت مشاوره حقوقی روابط کار و یا سفارش تنظیم لایحه و دادخواست و دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران، کارشناسان و وکلای متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایند.

 

علاوه بر این ؛ امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی و دریافت برخی خدمات حقوقی آنلاین از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد.

www.animoshaver.ir

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب