آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

آیا راه اندازی فروشگاه آنلاین نیاز به دریافت مجوز دارد؟

۲۳:۵۲ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱

  • 0
  • 0
  • 1007

۰۹

خرداد

برای راه اندازی فروشگاه آنلاین دریافت مجوزهایی لازم می باشد که هدف اصلی از دریافت آنها جلب اعتماد مشتریان می باشد

برای راه اندازی فروشگاه آنلاین دریافت مجوزهایی لازم می باشد که هدف اصلی از دریافت آنها جلب اعتماد مشتریان می باشد. بنابراین برای اعتمادسازی در میان مشتریان کسب و کارتان و بالا بردن سطح فروش آنلاین باید مجوز های لازم را دریافت کنید.

مجوزهایی هم وجود دارند که دریافت آنها ضرورتی ندارد ولی اعتبار فروشگاه آنلاین را بیشتر و در نتیجه مشتری های آن را افزایش می دهد.

 

مجوزهای لازم برای راه اندازی فروشگاه آنلاین

نماد اعتماد الکترونیکی (Enamad)

اصلی ترین مجوز یک سایت فروشگاه آنلاین داشتن «ای نماد» است که در پایین وب قابل مشاهده می باشد نماد اعتماد الکترونیک توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارائه می‌شود که زیر نظر وزارت صنعت معدن و تجارت فعالیت می کند.

 

برای دریافت مجوز ای نماد می‌توانید از طریق مراجعه به سایت Enamad.ir اقدام کنید.

 

انواع نماد اعتماد الکترونیکی

۱- نماد موقت ۲- نماد دائم تک ستاره ۳-نماد دائم دو ستاره

ستاره های نماد سطح اعتماد و کیفیت عملکرد وبسایت را نشان می دهند ‌.

نماد موقت دائمی نیست و نیاز به تمدید دارد با توجه به اینکه روند صدور این نماد زمان کمتری در مقایسه با صدور سایر نمادها می برد و برای صدور آن کمترین معیارها مورد بررسی قرار می‌گیرد، کسب و کارهایی که برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود عجله دارند ابتدا اقدام به دریافت نماد موقت می نمایند ، البته در هر صورت باید نماد موقت دریافت شود چون لازمه دریافت سایر نمادها داشتن نماد موقت است.

 

برای دریافت نماد دائم تک ستاره باید کسب و کارتان را رونق داده و در نحوه ارائه خدمات و کالاهای خود پیشرفت کنید زیرا برای دریافت ای نماد تک ستاره معیارهای بیشتر و مهمتری مورد سنجش قرار می گیرد که باید از آنها برخوردار باشید.

 

مهمترین و اصلی ترین نماد اعتماد الکترونیک نماد دائم دو ستاره است و مهمترین تاثیر را در جلب اعتماد مشتریان و خرید آنها از شما می گذارد با داشتن این نماد مشتریان با اطمینان خاطر بیشتری میل به خرید از سایت و استفاده از خدمات سایت خواهند داشت.

 

لازم به ذکر است که لازمه دریافت نماد دائم دو ستاره داشتن گواهی SSL می باشد.

 

گواهی اس اس ال-SSL

SSL مخفف عبارت

Secure Socket Layer و به معنای لایه امن پروتکل است. در واقع این مورد یک مجوز از نهاد خاصی نیست بلکه یک گواهی امنیتی است که در مرورگر شما به صورت یک قفل سبز رنگ نمایش داده می شود.

گرفتن مجوز فروشگاه اینترنتی سبب می شود اطلاعات شما و کاربران سایت در معرض خطر نباشد و امنیت انتقال اطلاعات سایت تامین شود.

نشانه برخورداری از این گواهی در سایت مورد نظر، عبارت https در ابتدای آدرس سایت می باشد.

 

نکته و ادامه نوشتار:

در بخش پرسش و پاسخ سامانه «آنی‌مشاور» صدها پرسش و پاسخ حقوقی کاربردی درباره قراردادها که مورد سوال شما عزیزان بوده و کارشناسان ما به آن پاسخ داده‌اند را آورده‌ایم و‌ چه بسا پاسخی برای پرسش خود در میان آنها پیدا کنید. امکان جستجو در بین پرسش و پاسخ‌ها را نیز داریدبرای مراجعه به بخش پرسش و پاسخ روی پیوند زیر بزنید:

https://animoshaver.ir/question

 

مجوز رسانه های دیجیتال

با ورود به سایت و ثبت نام در آن و دریافت کلمه عبور می توانید درخواست مجوز در زمینه رسانه های دیجیتال را ثبت کنید پس از بررسی اطلاعات شما در سایت توسط تیم حراست و انجام آزمون آنلاین و مصاحبه آنلاین و کسب نمره قبولی در مورد شما از مراجع ذیصلاح استعلام به عمل می‌آید و کمیته تخصصی در خصوص آن اظهار نظر کرده و در نهایت اظهارنظر پایانی منطبق با آیین‌نامه ساماندهی در کارگروه فرهنگی دیجیتال صورت می گیرد و در صورت تایید مجوز ۵ ساله برای شما صادر می شود.

 

مجوز نظام صنفی رایانه ای

کلیه کسب و کارهای اینترنتی قبل از شروع فعالیت خود باید به نظام صنفی استان مربوطه مراجعه و مجوز لازم در زمینه فعالیت های رایانه ای خود دریافت نمایند.

 

مجوز ساماندهی محتوایی فضای مجازی

این مجوز زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود دریافت مجوز ساماندهی محتوای فضای مجازی مزیتی دارد که عبارت است از اینکه در صورت فیلتر شدن سایت شما، ستاد ساماندهی قبل از فیلترینگ، شما را با ارسال پیامی از وضعیت سایت آگاه می‌کند تا بتوانید تا حدودی از ورود ضرر به سایت جلوگیری کنید.

 

مجوز اختصاصی کسب و کار اینترنتی

این مجوز بستگی به نوع محصول یا خدمتی که ارائه می دهید دارد به عنوان مثال اگر محصول یا خدمت ارائه شده مربوط به سلامت و درمان باشد مجوز وزارت بهداشت و اگر مربوط به هنر خاصی باشد به مجوز وزارت ارشاد نیاز دارد.

آنی مشاور اولین مرکز مشاوره کسب و کار در سراسر ایران است و با حضور مشاوران و وکلای مجرب در تمامی حوزه های حقوقی به خصوص در مسائل مربوط به راه اندازی کسب و کار های شما آماده ارائه خدمات حقوقی می باشد.

 

توصیه می کنیم نوشتار مشاوره حقوقی کسب و کار  را نیز مطالعه بفرمایید.

 
 
شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت یا دریافت مشاوره حقوقی و یا سفارش تنظیم لایحه و دادخواست و دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران، کارشناسان و وکلای متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.
 

همچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی و دریافت برخی خدمات حقوقی از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد.

http://app.animoshaver.ir

 

 

 

 

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب