آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

پیامدهای مرگبار سهام و سهامدار صوری

۲۰:۵۲ - ۲۰ آبان ۱۴۰۰

  • 0
  • 0
  • 2230

۲۰

آبان

واقعی نبودن هویت و مالکیت سهام های صوری و سهامداران صوری در شرکت ها می تواند از موجبات ابطال عملیات و معاملات شرکتهای سهامی به شمار روند.

واقعی نبودن هویت و مالکیت سهام های صوری و سهامداران صوری در شرکت ها می تواند از موجبات ابطال عملیات و معاملات شرکتهای سهامی به شمار روند.

پیامدهای مرگبار سهام و سهامدار صوری

شخصی که واقعا سهامدار نیست نمی تواند در مجمع عمومی عادی سالیانه یا فوق العاده صاحبان سهام شرکت حضور پیدا کند زیرا حضور در مجامع عمومی صاحبان سهام فقط حق صاحبان واقعی سهام است.

همچنین حق اعمال رای و اتخاذ تصمیم در مجامع عمومی صاحبان سهام نیز از جمله حقوق ناشی از داشتن سهام است بنابراین بدیهی است که اشخاص فاقد مالکیت بر سهام یا فاقد وکالت از مالک سهام ، همانگونه که حق حضور در جلسه مجمع عمومی صاحبان سهام را ندارند حق اعمال رای و استفاده از حقوق ناشی از سهام را نیز ندارند.

 

هر مجمعی که در شکل گیری آن و در اتخاذ تصمیمات آن ، رد پای سهامدار صوری وجود داشته باشد در معرض خطر ابطال تصمیمات مجمع قرار می گیرد.

 

نکته 

در بخش پرسش و پاسخ سامانه «آنی‌مشاور» صدها پرسش و پاسخ حقوقی کاربردی  که مورد سوال شما عزیزان بوده و کارشناسان ما به آن پاسخ داده‌اند را آورده‌ایم و‌ چه بسا پاسخی برای پرسش خود در میان آنها پیدا کنید. امکان جستجو در بین پرسش و پاسخ‌ها را نیز داریدبرای مراجعه به بخش پرسش و پاسخ روی پیوند زیر بزنید:

https://animoshaver.ir/question

 

 

توصیه می کنیم نوشتار حقوق سهامداران در شرکت  را نیز مطالعه بفرمایید.

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت یا دریافت مشاوره حقوقی و یا سفارش تنظیم لایحه و دادخواست و دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران، کارشناسان و وکلای متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.

همچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی و دریافت برخی خدمات حقوقی از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد

http://app.animoshaver.ir

 

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب