آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

کار با سامانه ثنا چگونه است؟

۱۲:۰۵ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

  • 0
  • 0
  • 12591

۲۹

خرداد

سامانه ثنا یکی از سامانه‌های قوه قضاییه می باشد که مرتبط با احراز هویت دریافت‌کنندگان خدمات قضایی است

کاربرد سامانه ثنا، روش کار سامانه ثنا، نحوه ثبت نام در سامانه ثنا، مراحل ثبت‌نام اشخاص حقیقی در سامانه ثنا، مراحل ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه ثنا و مزایای مهم سامانه ثنا در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفته است.
 

سامانه ثنا

سامانه ثنا یکی از سامانه‌های قوه قضاییه می باشد که مرتبط با احراز هویت دریافت‌کنندگان خدمات قضایی است.
 
امروزه مهمترین کاربرد سامانه ثنا استفاده از آن برای ابلاغ اوراق قضایی بصورت الکترونیکی است. بدین ترتیب، قوه قضائیه از صدور ابلاغیه‌های کاغذی تا حدود زیادی بی‌نیاز شده است. با کمک این سامانه، بسیاری از ابهامات و معضلات مرتبط با ابلاغ اوراق قضایی، رفع و رجوع شده است.
 
با کمک این سامانه، دادگاه‌ها و قوه قضاییه، وقت بیشتری برای رسیدگی به اصل دعاوی و اختلافات پیدا کرده‌اند و از حجم و تعداد درگیری اداری و فکری آنها با مسأیل حاشیه ای ابلاغ تا حد زیادی، کاسته شده است.
 
ضمن اینکه به جهت صرفه‌جویی در مصرف کاغذ از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی نیز سامانه ثنا را باید یکی از زیرساخت‌های ارزشمند قضایی و حتی اقتصادی کشورمان به شمار آورد.
 

روش کار سامانه ثنا

روش کار این سامانه به گونه‌ای است که اشخاص نمی‌توانند مدعی شوند که از طرح دعوا یا از اوقات رسیدگی دادگاه یا از یادبرگ‌ها و ابلاغیه‌های قوه قضاییه، ناآگاه مانده‌اند.
 
از طریق سامانه ثنا اشخاص، اقدام به ثبت‌نام و ابراز هویت و مشخصات خود که دربرگیرنده؛ نام و نام خانوادگی، کد ملی، کد پستی، شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل و.... هست می‌نمایند.
 
هویت و مشخصات اشخاص که در سامانه ثنا ثبت شده است علاوه بر اینکه در ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی استفاده می‌شود در شناسایی تعداد پرونده‌های له یا علیه اشخاص و نیز در نگهداری اطلاعات مرتبط با تغییرات نشانی و  اموال و دارایی و سوءپیشینه اشخاص نیز بکار می‌آید.
 
 
برابر ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ قوه قضاییه، مکلف شد با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی یا مخابراتی اقدام به ابلاغ‌ِ الکترونیک اوراقِ قضایی نماید.
 
در این سامانه هر یک از طرفین پرونده ‌و همچنین وکلای آنها می‌توانند پرونده خود را ملاحظه کنند و بدون اتلاف وقت از ابلاغیه‌ها و یادبرگ‌ها و آرای صادره له و علیه خود آگاه شوند.
 
بطور کلی، تمام افرادی که قصد طرح پرونده در دستگاه قضایی را دارند و یا در دادگستری ، پرونده دارند پیش از هر اقدامی باید در سامانه ثنا ثبت نام کنند که پس از احراز هویت، حساب کاربری برای آنها تخصیص می‌یابد.
 
 

نکته و ادامه نوشتار:

در بخش پرسش و پاسخ سامانه «آنی‌مشاور» صدها پرسش و پاسخ حقوقی کاربردی درباره قراردادها که مورد سوال شما عزیزان بوده و کارشناسان ما به آن پاسخ داده‌اند را آورده‌ایم و‌ چه بسا پاسخی برای پرسش خود در میان آنها پیدا کنید. امکان جستجو در بین پرسش و پاسخ‌ها را نیز دارید.

برای مراجعه به بخش پرسش و پاسخ روی پیوند زیر بزنید:

https://animoshaver.ir/question

 

 

نحوه ثبت نام در سامانه ثنا

ثبت نام سامانه ثنا به دو روش زیر ، انجام می شود:

 
1- ثبت‌نام با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی.
 
2- ثبت‌نام شخصی از طریق «پیش ثبت‌نام» با ورود به سایت www.sana.adliran.ir و درج اطلاعات لازم و سپس مراجعه به دفاتر الکترونیک قضایی برای تایید ثبت‌نام.
 

مراحل ثبت‌نام اشخاص حقیقی در سامانه ثنا به شرح زیر است:

۱- پس از ورود به سامانه و انتخاب گزینه «ثبت‌نام اشخاص حقیقی» اطلاعاتی از جمله کد ملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه باید وارد شود.
 
۲- مطالعه تعهدنامه و تأیید آن و همچنین تایید اطلاعات وارده (در صورت صحیح بودن)
 
۳- گام بعدی در ثبت نام اولیه اشخاص حقیقی ، ورود به صفحه جدید که شامل مشخصات شناسنامه فرد، اطلاعات تماس، شماره تلفن همراه، اقامتگاه و سایر اطلاعات است.
 
۴- دکمه ثبت اطلاعات اولیه را زده و منتظر بمانید.
 
۵- جهت احراز شماره تلفن همراه، کد امنیتی که به تلفن همراه شما پیامک می‌شود را وارد کنید.
 
۶- پرداخت هزینه ثبت‌نام از درگاه اینترنتی، مرحله بعدی ثبت نام است.
 
۷- پس از ثبت نام در سامانه و وارد کردن اطلاعات، باید جهت تأیید اطلاعات به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و رمز شخصی را دریافت نمایید.
 

مراحل ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه ثنا

نکته نخست:

هر شخص حقوقی دارای یک شناسه ملی است. شناسه ملی اشخاص حقوقی، یک کد یازده رقمی است که اداره ثبت شرکت‌ها به هر شرکت یا موسسه‌ای که ثبت می شود اختصاص می دهد. شناسه ملی اشخاص‌ حقوقی در واقع مانند کد ملی برای شخص حقیقی است.
 
نکته دوم:
 
مدیرعامل یا نماینده شخص حقوقی، پیش از ثبت نام شخص حقوقی در سامانه ثنا باید به عنوان شخص حقیقی هم در سامانه ثنا، ثبت‌نام کرده باشد.
 
۱- وارد سامانه ثنا شده و ثبت نام اشخاص حقوقی را انتخاب کنید.
 
۲- شناسه ملی شخص حقوقی و عدد تصویر امنیتی را درج نمایید. سپس وارد فرم اصلی اطلاعات می شوید که در آن نام شخص حقوقی نمایش داده می‌شود.
 
۳- مرحله بعدی را که شامل اطلاعات تماس، اقامتگاه، مدیریت حساب کاربری است را تکمیل نمایید.
 
۴- پس از ثبت نام اولیه، جهت تکمیل ثبت‌نام و دریافت رمز شخصی به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید.
 
 
پس از دریافت رمز شخصی می‌توانید به سامانه www.sana.adliran.ir مراجعه کنید.
 
سمت راست صفحه و در قسمت ثبت خدمات ویژه باید روی سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی کلیک کنید.
 
کد ملی و رمز شخصی (رمزی که از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دریافت کرده‌اید) را وارد کنید.
 
پس از ورود به سامانه، یک رمز موقت به تلفن همراه شما پیامک می‌شود که با وارد کردن آن، به سامانه ورود خواهید کرد.
 
ضمناً رمز موقت ارسالی تا 24 ساعت اعتبار دارد.
 

مزایای مهم سامانه ثنا

یکی از مزایای مهم سامانه ثنا این است که هربار با ثبت ابلاغ قضایی، پیامکی دریافت می‌کنید و بلافاصله آگاه می‌شوید که چه اتفاق قضایی برای شما رخ داده و با ورود به سامانه ثنا خواهید توانست از جزئیات رویدادهای قضایی مرتبط با خود آگاه شوید.
 
یعنی اگر کسی اقدام به تنظیم اظهارنامه قضایی برای شما کرده باشد از طریق این سامانه می توانید مشاهده نمایید یا پس از آنکه درخواست وکیل نمودید وکیل شما می تواند از طریق این سامانه لوایح تنظیم شده در پرونده را مشاهده کند.
 
البته در نظر داشته باشید که گاهی ممکن است در سامانه ثنا، اطلاعات و ابلاغیه‌های شما با یک یا دو روز تأخیر، نمایش داده شود.
 
 
 شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت یا دریافت مشاوره حقوقی و یا سفارش تنظیم لایحه و دادخواست و دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران، کارشناسان و وکلای متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.

همچنین امکان دریافت مشاوره حقوقی آنلاین و دریافت برخی خدمات حقوقی آنلاین از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد.

http://app.animoshaver.ir

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب