آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

مشاوره ثبت اسناد و املاک

۱۴:۱۴ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰

  • 0
  • 0
  • 8483

۲۰

آذر

همین که ملکی مطابق قانون در دفتر املاک به ثبت رسید دولت فقط کسی را که ملک به اسم او ثبت شده است را مالک خواهد شناخت

بعد از تصویب قانون ثبت در سال ۱۳۱۰ و اجباری شدن ثبت کلیه اموال و معاملات راجع به عین و منافع املاک (اموال غیر منقول)، توجه تمامی اقشار جامعه بدان جلب شد.(ماده۴۶-۴۷-۴۸قانون ثبت)

آثار ثبت اسناد و املاک و حمایت قانون گذار از حق مالکیت اهمیت خاصی به آن بخشید و میل افراد را برای اجرای قوانین ثبتی افزایش داد.

اهداف ثبت اسناد و املاک

همین که ملکی مطابق قانون در دفتر املاک به ثبت رسید دولت فقط کسی را که ملک به اسم او ثبت شده است را مالک خواهد شناخت.

و یا به کسی که ملک به او منتقل شده و این انتقال در دفتر املاک به ثبت رسیده و یا ملک مزبور از مالک رسمی ارثا به او رسیده است را مالک خواهد شناخت.(ماده ۲۲قانون ثبت)

آگاهی عمومی از حقوق ثبت اسناد و املاک و آثار آن اهمیت فراوانی دارد و موجب کاهش دعاوی ثبتی و ملکی و درنتیجه کاهش مراجعات مردم به مراجع قضایی می باشد.

لذا مشاوره حقوقی املاک و مشاوره ثبت اسناد و املاک یکی از نیازهای مهم جوامع می باشد. اینکه مردم از اهمیت این امر آگاه شوند. و در صورت بروز اختلاف و یا اشتباهی در ثبت اسناد و املاک خود، طریقه مواجهه با آن را بدانند.

توصیه می شود برای آگاهی و اطلاع از نحوه قانونی ثبت ملک، تملک اراضی که مالک خاص ندارند، آثار ثبت ، نحوه حل و فصل اختلافات ملکی، مرجع رسیدگی به اشتباهات ثبتی، استعلام اداره ثبت اسناد و املاک لازم است؟ و... به مشاور ثبت اسناد و املاک مراجعه نمایید.

آثار مهم ثبت اسناد و املاک

ثبت ملک در واقع حفظ ملک از تعرض و نفوذ مادی و معنوی دیگران به آن می باشد.

 

مهمترین اثر ثبت ملک

مهمترین اثر ثبت ملک جلوگیری از معاملات معارض و در نتیجه مالکیت معارضی می باشد. ملکی که ثبت شده است و دارای سند رسمی است دارای پرونده ثبتی در اداره ثبت اسناد و املاک می باشد .

لذا کسی که معامله ای می کند باید قبل از هر اقدامی از مالک بودن طرف معامله اطمینان حاصل کند سند رسمی ملک و استعلام از اداره ثبت این اطمینان را به راحتی حاصل می کند.

اسناد ثبت شده مطابق قانون سند رسمی هستند و محتویات و امضا های مندرج در آن معتبر می باشند یعنی قابل انکار و تردید نمی باشند و تنها می‌توان نسبت به آنها ادعای جعلیت کرد.

لذا چنین سندی مدرک بسیار محکمی برای اثبات ادعا یا دفاع از حق خود در دعاوی ملکی می باشد.

سند رسمی از حکم دادگاه بالاتر است.

ضمانت اجرای عدم ثبت ملک

اگر مردم در مدت قانونی ملک خود را به ثبت نرسانند، هزینه ثبت دو برابر می شود و هیچ دفتر اسناد رسمی هیچ معامله ای نسبت به آن سند، نمی تواند داشته باشد.

آنی مشاور با حضور مشاوران و وکیل امور ثبتی ، خدمات حقوقی به صورت مشاوره آنلاین ارائه می نماید.

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت ، دریافت مشاوره حقوقی ، رزرو نوبت مشاوره ، سفارش تنظیم لایحه ، سفارش تنظیم دادخواست ، سفارش تنظیم شکایت ، سفارش تهیه دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران حقوقی، کارشناسان و وکلای دادگستری متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.

 

همچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی، رزرو نوبت مشاوره ، ملاحظه صدها پرسش و پاسخ کاربردی (که چه بسا پاسخ سوال شما نیز در بین آنها باشد) دریافت مشاوره فوری و دریافت برخی خدمات حقوقی آنلاین بر روی سامانه آنی‌مشاور از طریق لینک زیر برای شما  فراهم می‌باشد.

 

http://animoshaver.ir

 

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب