آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

چگونگی اعمال حق فسخ قرارداد

۱۲:۱۳ - ۰۳ تیر ۱۴۰۰

  • 0
  • 0
  • 5285

۰۳

تیر

در اعلام فسخ قرارداد به طرف مقابل، دقیقا به همان روشی عمل کنید که در قرارداد آمده و اگر هیچ روشی برای اعلام فسخ قرارداد مورد توافق شما و طرف مقابل قرار نگرفته، اعلام فسخ قرارداد را از طریق اظهارنامه رسمی انجام دهید

گاهی موارد در قراردادها ، شرط می شود که بنا به بعضی دلایل و شرایط یکی از طرفین ، حق فسخ قرارداد را دارد.

چگونگی استفاده از این حق و چگونگی اعمال حق فسخ قرارداد، بسیار مهم است.

 

 چگونگی اعمال حق فسخ قرارداد

۱- فقط در مواردی که در قرارداد به صورت صریح و روشن آمده است حق فسخ قرارداد را دارید. (موارد قانونی حق فسخ را بعداً مطرح خواهیم کرد.)

 

۲- فقط وقتی برای اعمال و اعلام فسخ قرارداد اقدام کنید که واقعا شرایط فسخ قرارداد طبق مفاد قرارداد، مهیا شده باشد.

 

۳- در اعلام فسخ قرارداد به طرف مقابل، دقیقا به همان روشی عمل کنید که در قرارداد آمده و اگر هیچ روشی برای اعلام فسخ قرارداد مورد توافق شما و طرف مقابل قرار نگرفته، اعلام فسخ قرارداد را از طریق اظهارنامه رسمی انجام دهید.

 

۴- همانگونه که بیان شد فسخ قرارداد یک مسأله بسیار با اهمیت است. حتما پیش از اقدام به فسخ قرارداد و نیز پیش از اقدام برای اعلام فسخ قرارداد یا پیش از ابلاغ اظهارنامه رسمی برای فسخ قرارداد با کارشناس حقوقی یا وکیل متخصص در آن زمینه همفکری و مشورت کنید.

 

 

 نکته 

در بخش پرسش و پاسخ سامانه «آنی‌مشاور» صدها پرسش و پاسخ حقوقی کاربردی مرتبط با موضوع این نوشتارکه مورد سوال شما عزیزان بوده و کارشناسان ما به آن پاسخ داده‌اند را آورده‌ایم و‌ چه بسا پاسخی برای پرسش خود در میان آنها پیدا کنید. امکان جستجو در بین پرسش و پاسخ‌ها را نیز دارید. 

برای مراجعه به بخش پرسش و پاسخ روی پیوند زیر بزنید:

https://animoshaver.ir/questio

 

توصیه می کنیم نوشتار حق فسخ ناشی از عدم وصول وجه چک  را نیز مطالعه بفرمایید.

 

همچنین آنی مشاور توصیه می کند پیش از هر اقدامی در رابطه با مسایل و دعاوی شرکت ها با کارشناسان حقوقی و وکلای دادگستری و مشاوران متخصص و با تجربه که در حقوق تجارت ، حقوق اقتصادی ، جرایم اقتصادی و دعاوی شرکتها بر روی سامانه آنی مشاور فعالیت دارند مشورت بفرمائید.

 

شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره حقوقی یا انعقاد قرارداد وکالت یا سفارش تنظیم لایحه  و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران، کارشناسان و وکلای متخصص «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و 02188323279  یا 09195663606  و 09123836621 با ما تماس حاصل فرماییدهمچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی و دریافت برخی خدمات حقوقی از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد.

 

http://app.animoshaver.ir

 

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب