آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

اعلام جرم بوسیله سازمان بازرسی کل کشور

۰۷:۴۷ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

  • 18
  • 1
  • 21573

۲۲

مرداد

سازمان بازرسی کل کشور یکی از سازمان های وابسته به قوه قضاییه است که اجازه نظارت قضایی و قانونی بر بسیاری از اشخاص دولتی و عمومی را دارد

در این نوشتار به بیان مقدمه ای در خصوص سازمان بازرسی کل کشور، نحوه اعلام جرم بوسیله سازمان بازرسی کل کشور، وظایف سازمان، روش های بازرسی، بررسی مراحل رسیدگی به اعلامات و شکایات و معرفی پایگاه های اطلاع رسانی مردمی می پردازیم.
 
 
سازمان بازرسی کل کشور یکی از سازمان های وابسته به قوه قضاییه است که اجازه نظارت قضایی و قانونی بر بسیاری از اشخاص دولتی و عمومی را دارد. سازمان بازرسی کل کشور می تواند بر پایه گزارش های دریافتی از مردم یا مقامات و اشخاص دولتی و غیردولتی یا به موجب بازرسی های منظم یا سرزده خود یا از طریق بازرسانی که در دستگاههای دولتی و عمومی مستقر نموده است نسبت به تخلفات مالی مقامات دولتی و بانکی و گمرکی و شهرداری ها و... رسیدگی و گزارش تهیه کند.
 

وظیفه سازمان بازرسی کل کشور

وظیفه کلی سازمان بازرسی کل کشور نظارت بر دستگاه‌های اداری به منظور اجرای صحیح قوانین می باشد.
 

کلیه وظایف بازرسی و نظارتی سازمان بازرسی کل کشور به روشهای زیر انجام می پذیرد:

 
۱- بازرسی مستمر ۲- بازرسی فوق العاده ۳- بازرسی موردی (رسیدگی به اعلامات و شکایات اشخاص)
 
صدور احکام ماموریت انجام بازرسی مستمر و فوق العاده و رسیدگی به اعلامات و شکایات با ریاست سازمان یا مقامات مجاز از طرف ایشان می‌باشد.
 

پایگاه های اطلاع رسانی مردمی

لازم به ذکر است که اقدامات اشخاص به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی از طریق پایگاه‌های اطلاع ‌رسانی، پست، تلفن و رسانه‌ها انجام می‌گیرد. (ماده ۱۵ آیین‌نامه سازمان بازرسی کل کشور)
 
شماره ۱۳۶ تلفن پاسخگوی گویای سازمان بازرسی کل کشور است که برای ثبت اعلام‌های مردمی از تخلفات مالی و اداری، سوء جریانات و نقض قوانین در ارگان‌های دولتی از آن استفاده می‌شود.
 
علاوه بر این به منظور ثبت شکایت در سازمان بازرسی کل کشور، تخلفات و سوء جریانات انجام شده در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی می‌توانید به وبسایت shekayat مراجعه نموده و اعلامات خود را درج کنید تا مطابق قانون مورد بررسی سازمان بازرسی کل کشور قرار گیرد.
 

گزارش سازمان بازرسی کل کشور معمولاً هم جنبه اداری و هم جنبه قضایی دارد

۱- از جنبه اداری هیات های رسیدگی به تخلفات اداری و هیات های انتظامی و انضباطی بر اساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور اقدام به رسیدگی و صدور رای می نماید.
 
۲- از جنبه قضایی اگر بازرس قضایی سازمان بازرسی کل کشور به این نتیجه برسد که جرمی اتفاق افتاده است مراتب را به دادستان و دادسرای مربوطه اعلام می کند و دادسرا بر مبنای گزارش دریافتی از بازرسی کل کشور، شروع به تعقیب و رسیدگی می نماید.
 
در نظر داشته باشید که چه بسا دادسرا در جریان رسیدگی به گزارش دریافتی به این نتیجه برسد که جرمی ، اتفاق نیفتاده که در این صورت اقدام به صدور قرار منع تعقیب می نماید.
 
اگر دادسرا به این نتیجه برسد که گزارش سازمان بازرسی کل کشور درست است و جرمی اتفاق افتاده پس از تعقیب و رسیدگی و احراز وقوع جرم اقدام به صدور قرار جلب به دادرسی (صدور کیفرخواست) می نماید و پرونده را به دادگاه می فرستد. پس از صدور قرار جلب به دادرسی و ارسال پرونده به دادگاه ، تصمیم نهایی در مورد اینکه جرمی واقع شده یا خیر با دادگاه خواهد بود.
 

شما عزیزان می‌توانید برای اعطای وکالت در جرایم کلاهبرداری ، وکالت در جرایم اقتصادی یا دریافت مشاوره حقوقی و یا سفارش تنظیم شکواییه ، سفارش تنظیم لایحه و دادخواست و دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران، کارشناسان و وکلای متخصص فعال گروه «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.

همچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی و دریافت برخی خدمات حقوقی از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد.

http://app.animoshaver.ir

 

دانستنی های مرتبط

ثبت نظر

نظرات (18)

مسعود حسن زاده

1 سال پیش
پاسخ

سلام حسن زاده هستم از شهرستان حاجی آباد -استان هرمزگان - سال 96-97 طرح ساخت مسکن ملی بود که ثبت نام کردم و افتتاح حساب مشترک با پیمانکار (ابراهیمی )در بانک مسکن ایجاد کردیم و وکالت به ایشان دادیم - در آن زمان مبلغ هشت میلیون و نیم از بنده گرفتن - و ساخت و ساز بصورت نیمه کاره انجام و رها شد تا به الان - که تو طرح مسکن دولت جدید مجدد شروع به پرونده سازی و پول گرفتن کردن - تا الان چهل تومن تو یک ماه پیش دادم -هنوز چند روز نگذشته -پیامک اومده هفتاد تومن دیگه واریز کنید در غیر اینصورت شما به منزله انصراف از لیست حذف خواهید شد .زنگ زدم بهشون میگم پولی که چندین سال قبل از من گرفتین چی میشه چرا اونو لحاظ نمیکنید ک به ارزش الانش خودش هفتاد هشتاد میلیون تومن میشه - کسی جواب گو نیست متاسفانه -خواستم خواهش کنم ی راه درستی جلو من بزارید -باید با این جماعت چکار بکنم -ممنونم

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. به اداره مسکن و راه شهرستان خود و دیگر متولیان طرح مسکن ملی مراجعه کنید و پیگیر موضوع باشید.

عزیزیان کاسین

1 سال پیش
پاسخ

حدودا چهل پنج روز پیش جهت رسیده گی پرونده به بازرسی کل کشوربرروی صنایع مس از طریق پست شکایت فرستاده ام ایا بدلیل مرسوله بودن به شکایت اینجانب رسیده گی می شود؟یا باید از طریق سایت شکایت می کردم ؟

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. اصولا به گزارشها و شکایات مکاتبه ای هم رسیدگی می شود اما بهتر است همان شکایتتان را در سامانه بازرسی کل کشور هم ثبت کنید.

محمد رفیعی

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
پاسخ

سلام ابان ماه سال گذشته شاهین اعتباری سایپا دعوتنامه هفته اخر بهمن و تحویل یک ماه بعد از دعوتنامه ثبت نام کردم الان دو ماه گذشته از تحویل و معلوم نیست چقدر دیگه تاخیر هست کسی هم پاسخگو نیست چطور میتونم پیگیری کنم

مدیر سایت

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

درباره تحویل خودرو، اگر تخلفی درباره عدم رعایت حقوق مصرف کننده و شرایط گارانتی و وارانتی صورت گرفته یا اگر نسبت به مدت و شروطی که در قرارداد فروش آمده، تخلفی صورت گرفته است می توانید به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سازمان بازرسی کل کشور شکایت کنید.

سيدفرزاد ميري آتش خسرو

۲۴ خرداد ۱۴۰۲
پاسخ

سلام بنده ساکن خیابان خاقانی ارومیه هستم که در نزدیکی قبرستان متروکه مسیحیان است که معتادین شب ها در آنجا تجمع میکنند که باعث رعب و وحشت ساکنین می شود. شهرداری ارومیه به دلیل شکایات اهالی منطقه آمادگی خود را برای ایجاد پارک و فضای سبز اعلام کرده ولی انجمن مسیحیان در قبال زمین های تخلیه شده زمین می‌خواهند. این داستان سال ها ادامه داشته و هیچ ترتیب اثری داده نشده.

مدیر سایت

۲۵ خرداد ۱۴۰۲

البته اشخاص را به جز در اجرای قانون نحوه تملک اراضی برای طرح‎های عمرانی و نظامی دولت نمی‎توان ناگزیر به واگذاری زمینشان جهت احداث پارک و بوستان و طرح‎های شهرداری کرد.

میثم

۱۲ مرداد ۱۴۰۲
پاسخ

با سلام اگر یکی از ادارات مبلغی بعنوان وام به تعدادی از جامعه هدفشون داده باشن جهت راه اندازی کار و فردی که بعنوان کارفرما معرفی شده پول های وام گیرندگان را به جیب زده باشه و اون اداره اداره مسئول مراتب را گزارش نداده یا شکایت نکرده باشه و تعدادی وام گیرنده بی سواد بدبخت متضرر شده باشن باید کجا گزارش داد، ممنون

مدیر سایت

۱۲ مرداد ۱۴۰۲

بطور کلی درباره هر ادعای حقی که جنبه قضایی داشته باشد افراد ذیحق و ذینفع می توانند مساله را بلحاط کیفری و مدنی (حسب مورد) در دادسرا یا دادگاه مطرح کنند. از این جهت که دستگاههای دولتی وظایف اجرایی و نطارتی خود را به درستی انجام نداده اند نیز می توان به بازرسی کل کشور برای رسیدگی و بررسی ، شکایت کرد.

اگر بازرسی کل کشور در جریان رسیدگی و بررسی خود متوجه شود جرمی اتفاق افتاده یا سومدیریت وجود داشته است از طریق قضایی یا اداری برای متخلف یا مجرم ، پرونده تخلف اداری یا پرونده قضایی تشکیل می دهد.

سلمان البورشم

۰۶ شهریور ۱۴۰۲
پاسخ

سلام خوزستان شهرستان آبادان و‌خرمشهر خواهشا یه نظارتی روی سیستم بانک ها بکنید به خدا طاقتمون سر اومد قانونای من درآوردی چیه تو‌بانکها برا 100تومن وام سه تا ضامن میخوان از وام گیرنده چک و‌سفته از خود ضامنین هم همینطور کلی اذیت کردن کلی پاس کاری به خدا درست نیست مگه این بانک ها صاحب ندارن که هر کی سر خود عمل میکنه

حمیده جعفری

۰۶ شهریور ۱۴۰۲

شما سامانه ما را با بازرسی کل کشور اشتباه گرفتید. اگر از عملکرد بانکها شکایت دارید می توانید در سامانه بازرسی کل کشور شکایت خود را ثبت بفرمایید.

منصور

6 ماه پیش
پاسخ

سلام خسته نباشید هرچقدر تلاش میکنم وارد سایت شکایت بازرسی کل کشور بشم نمیشه درگاه دیگه ای وجود داره وارد بشم

مدیر سایت

6 ماه پیش

https://136.bazresi.ir/dashboard/apps

بهار

4 ماه پیش
پاسخ

سلام وقتتون بخیر من یه سوال از خدمتتون داشتم من با مدرک لیسانس آزمون استخدامی شرکت کردم و با توجه به شرایطم استان محل سکونتم فقط انتخاب میکنم برای خدمت و استان های دیگ شرکت نمیکنم آزمون دادم و هزینه برای آزمون دادم که وظیفم بوده و نفر اول استان شدم توی تک ظرفیتی بدون هیچ پارتی و حتی سهمیه شهدا و جانبازان با داشتن فرزند درس خواندم و قبول شدم و نفر اول شدم و توی مصاحبه هم قبول شدم که گفتن اداره محل خدمت شما چند ماهه جا به جا شده و شما باید استان دیگه ایی بری با اینک سخت بود گفتم خب ضمن خدمتم تموم شه بالاخره میرم استان خودم با اینک برام سخت بود چون ۳ ساعت با مترو راه بود چون تاکسی خور نبود مسیرش بدلیل ترافیک اون قسمت .. که گفتن نه ما قول نمیدیم شما کی بری استان خودت شاید چند سال اینجا باشی من آزمایشات انجام دادم و قرار دادم بستم اما اون مسیر رفت و برگشتش مهد بچم دیگ بسته بود ۸ شب و گفتن انصراف بده چون اگر بیایی و استعفا بدی چند برابر حقوق و مزایا باید پس بدی ولی خدایی این حقه ک یکی با تمام سختی ها درس بخونه و تلاش کنه و ارگان های دولتی بیان آزمون بزارن و جا نداشته باشن مثلا آموزش پرورش چندین هزار نیرو میخواد بگه ببخشید جا نیس برو ی استان دیگه .. یعنی فقط باید پارتی باشه تا ب جایی برسه آدم ؟! من از وقتی انصراف دادم هرروز دارم غصه میخورم کوتاهی از من نبوده و تمام تلاشم کردم یعنی قبل اینک این همه آدم هزینه و وقتشون نزارن برای ی آزمون چک نمیشه که اون ارگان شرایطش داره

مدیر سایت

4 ماه پیش

ما دیدگاه شما را از این جهت که مورد توجه مسولین مربوطه قرار گیرد بر روی سامانه آنی مشاور منتشر کردیم.

تصور می کنیم شما سامانه ما را با سامانه بازرسی کل کشور ، اشتباه گرفته باشید.

برای ثبت شکایت خود از عملکرد مسولین آن اداره به سامانه بازرسی کل کشور به نشانی  https://136.bazresi.ir/dashboard/apps مراجعه و شکایت خود را ثبت بفرمایید.

محمد

3 ماه پیش
پاسخ

سلام در صورتیکه پیمانکاری از دعوی سازمان بازرسی تبرئه شود خسارات وارده پیمانکار را چه کسی باید جبران کند؟

صادق رئیسی کیا

3 ماه پیش

خسارات وارده به پیمانکار در چهارچوب قرارداد و ورابط متقابلی که با کارفرما دارد بر عهده کارفرماست. خساراتی که منتسب به کارفرما نباشد باید از شخصی مطالبه شود که در وردود و ایجاد خسارت ، موثر بوده است.

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب