آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

مصادیق قانونی جرم پولشویی

۰۵:۵۹ - ۰۴ شهریور ۱۴۰۰

  • 2
  • 0
  • 7293

۰۴

شهریور

آشنایی با مفهوم جرم پولشویی و مصادیق قانونی جرم پولشویی ، اهمیت مبارزه با پولشویی و آثار مخرب این جرم بر اقتصاد کشور در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفته است.

مفهوم جرم پولشویی

پولشویی یکی از جرایم کلان اقتصادی است که مبارزه با آن به معنای مبارزه با فساد مالی و نجات اقتصاد کشور می‌باشد پولشویی به مجموعه فعالیت‌های مجرمانه ای گفته می‌شود که برای پنهان کردن ماهیت و منشأ اصلی و نامشروع اموال حاصل از ارتکاب جرایم انجام می‌گیرد تا به گونه‌ای این اموال ظاهر قانونی و مشروع پیدا کنند.
 

مبارزه با پولشویی

با اقدام به پولشویی در واقع منبع واقعی پول ، نامشخص باقی می‌ماند یکی از علت‌های پولشویی هم فرار مالیاتی است ولی در کل ،پولشویی جرمی فرعی است که با هدف رد گم کردن درآمد حاصل از جرم اصلی انجام می شود. اغلب مرتکبان این جرم با پولشویی می خواهند درآمد حاصل از جرائم مهمی مانند قاچاق مواد مخدر، اختلاس، رشوه، قاچاق اسلحه و سایر جرائمی که از نتیجه آن ها پولی کثیف به دست آورده اند را تمیز جلوه دهند.
 
به همین علت پول‌شویی را جرمی تبعی و فرعی نامیده اند که وابسته به جرم اصلی است.
 
مهم ترین اثر پولشویی اختلال در نظام مالی و اقتصادی کشور می باشد به همین دلیل مبارزه با جرم پولشویی یکی از مهمترین اهداف مسئولین هر کشوریست که با هدف ایجاد امنیت و بهبود وضع اقتصادی قوانین ویژه ای در این راستا وضع نموده اند.
 
 
 

مصادیق قانونی جرم پولشویی

برابر بندهای الف، ب و ج ماده 2 قانون مبارزه با پولشویی مصادیق جرم پولشویی به این شرح است :
 
تحصیل و بدست آوردن مال و درآمد و عواید حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی با علم به این که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در نتیجه ارتکاب جرم به دست آمده باشد.
 
تملک مال و درآمد و عواید حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی با علم به این که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در نتیجه ارتکاب جرم به دست آمده باشد.
 
نگهداری مال و درآمد و عواید حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی با علم به این که بطور مستقیم یا غیرمستقیم در نتیجه ارتکاب جرم به دست آمده باشد.
 
استفاده عالمانه از درآمدها و عواید حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی با علم به این که بطور مستقیم یا غیرمستقیم در نتیجه ارتکاب جرم به دست آمده باشد.
 
تبدیل درآمد عوایدی از یک جنس به جنس دیگر به منظور پنهان‌کردن منشأ غیرقانونی آن با علم به این که بطور مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از ارتکاب جرم بوده است
 
مبادله درآمد و عوایدی به منظور پنهان‌کردن منشأ غیرقانونی آنها با علم به این که بطور مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از ارتکاب جرم بوده است.
 
انتقال عوایدی به منظور پنهان‌کردن منشأ غیرقانونی آن با علم به این که بطور مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از ارتکاب جرم بوده است
 
کمک به مرتکب جرم پولشویی به نحوی که وی مشمول آثار و تبعات قانونی ارتکاب آن جرم نگردد.
 
پنهان کردن ماهیت واقعی، منشأ، منبع، محل، نقل و انتقال، جابه‌جایی یا مالکیت عوایدی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در نتیجه جرم بدست آمده باشد.
 
کتمان‌کردن ماهیت واقعی، منشأ، منبع، محل، نقل و انتقال، جابه‌جایی یا مالکیت عوایدی که بطور مستقیم یا غیرمستقیم در نتیجه جرم تحصیل‌شده باشد.
 
 
 

آثار پولشویی

تخریب بازارهای مالی، فرار سرمایه از کشور، کاهش بهره‌وری در اقتصاد ، وشکستگی بخش خصوصی، توزیع نابرابر درآمد و ایجاد بی ثباتی در روند نرخ‌های ارز از مهمترین آثار پولشویی در کشور می باشد.
 
توصیه ما به فعالان اقتصادی و تمامی اقشار مردمی اینست که با شناسایی مرتکبان جرم و اعلام جرایم به مراجع قضایی قدم بزرگی در جهت رشد اقتصاد و پیشرفت کشور بردارند.
 
جهت برقراری ارتباط با مشاوران ، کارشناسان و وکلای متخصص «آنی مشاور» و یا در صورت نیاز به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان درباره این موضوع می توانید درخواست خود را از طریق دانلود و نصب اپلیکیشن آنی مشاور یا تماس با شماره های :
 
 ۰۲۱۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۰۲۱۸۸۳۲۳۲۷۹ و ۰۹۱۲۳۸۳۶۶۲۱ مطرح فرمایید.
 

دانستنی های مرتبط

ثبت نظر

نظرات (2)

غلامرضا حیدری زاده

1 سال پیش
پاسخ

نیاز به یک وکیل خبره در امر آشنایی و قوانین مبارزه با پولشویی ومصادیق آنرا در کسب آگاهی و اطلاع رسانی جامع در مبحث جذب سرمایه سالم و قانونی و مشروع را دارم

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. سامانه آنی مشاور از طریق کارشناسان و وکلای خود مشاوره، وکالت و خدمات حقوقی کاربردی مرتبط با شرکتها و فعالان اقتصادی را ارایه می کند. بدیهی است آموزشهای حقوقی برای آشنایی و آگاهی مدیران شرکتها و فعالان اقتصادی پس از پرداخت هزینه آن قابل ارایه است. شما می توانید در ارتباط با درخواست خود از ساعت 10 تا 17  روزهای غیر تعطیل شنبه تا چهارشنبه با دفتر آنی مشاور به شماره های  02188321088  و  02188323279  برای اطلاع از جزعیات و چگونگی برگزاری کارگاه آموزشی و هزینه های آن تماس حاصل فرمایید.

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب