آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

اشخاص ذی نفع برای اعتراض به تصمیمات شهرداری

۰۰:۰۲ - ۳۰ دی ۱۴۰۱

  • 0
  • 0
  • 724

۳۰

دی

معمولا اشخاص ذی نفع برای اعتراض به تصمیمات شهرداری و آرایی که از کمیسیون های شهرداری صادر می شود، مالکان املاک مجاور هستند

اشخاص ذی نفع برای اعتراض به تصمیمات شهرداری

معمولا اشخاص ذی نفع برای اعتراض به تصمیمات شهرداری و آرایی که از کمیسیون های شهرداری صادر می شود، مالکان املاک مجاور هستند که شهرداری در خصوص املاک همسایه تصمیمی اتخاذ کرده است.

 

به عنوان مثال وقتی شهرداری برای ملکی پروانه ساختمانی صادر می کند ممکن است هم جوار ملک موضوع پروانه، این مجوز ساخت را بر خلاف حقوق مالکیت خود و خلاف مقررات قانونی بداند و تصمیم بگیرد علیه شهرداری که این پروانه را صادر کرده شکایت کند.

 

با توجه به اینکه اصلی‌ترین هدف اخذ مجوز ساخت اطمینان از ساخت و ساز قانونی مطابق با مشخصات فنی و رعایت اصول شهرسازی مطابق با آیین‌نامه‌ها و ضوابط طرح جامع شهری است مسلما نباید به حقوق دیگران خللی وارد کند. پس اگر کسی پروانه ساختمانی ملکی را غیر قانونی و خلاف مقررات شهرداری بداند می تواند با ارایه دلایل و مدارک موجه و موثری در دیوان عدالت اداری علیه شهرداری مربوطه شکایتی با خواسته بطلان پروانه ساختمانی مطرح نماید.

 

همچنین سایر اشخاص ذی نفع برای اعتراض به تصمیمات شهرداری می توانند از مالکان یا ساکنان اماکن و منازلی باشند که به نوعی از تصمیمات شهرداری متضرر شده اند، مثلا متقاضی پروانه ساختی که پروانه ساخت با متراژ مورد نظر را دریافت نکرده یا مالکی که به دلیل تخلف جزیی در ساخت و ساز از شهرداری حکم تخریب گرفته یا ساکنان محله ای که به دلیل خرابی معابر و مجاری آب و فاضلاب از کمبود بهداشت و سلامت در محل شاکی هستند می توانند برای بهبود عملکرد شهرداری ها و حفظ حقوق شهروندی خود علیه شهرداری و تخلفات ناشی از عدم انجام وظایف قانونی شان به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

 

مرجع اعتراض به تصمیمات شهرداری

تصمیمات شهرداری ها و آرایی که از کمیسیون های آن چه بدوی و چه تجدیدنظر صادر می شود اگر قطعی شوند، مرجع اعتراض نسبت به آنها دیوان عدالت اداری است.

 اشخاص ذی نفع برای اعتراض به تصمیمات شهرداری ها می توانند از طریق سامانه ثبت درخواست دیوان عدالت اداری یا سامانه وزارت کشور و یا ازطریق مراجعه حضوری، به دفاتر خدمات قضایی یا استانداری های کشور مراجعه کنند.

 

توصیه می کنیم نوشتار لزوم حضور اشخاص ذینف در جلسات کمیسیون ماده 100 را نیز مطالعه بفرمایید.

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت یا دریافت مشاوره حقوقی و یا سفارش تنظیم لایحه و دادخواست و دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران، کارشناسان و وکلای متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.
 

همچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی و دریافت برخی خدمات حقوقی از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد

http://app.animoshaver.ir

 

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب