آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

استعلام مسدودی حساب بانکی

۱۵:۱۸ - ۰۹ فروردین ۱۴۰۱

  • 85
  • 2
  • 204310

۰۹

فروردین

هر شخصی تنها می‌تواند به اطلاعات بانکی خود و افرادی که تحت تکفل یا قیمومیت او هستند یا به نمایندگی قانونی آنها ، دسترسی داشته باشد و استعلام حساب بانکی سایر اشخاص فقط توسط مقامات قضایی و مراجع قانونی مانند دادسراها و دادگاه‌ها و سازمان امور مالیاتی و مرکز مبارزه با پولشویی، امکان پذیر می‌باشد

اطلاع از اینکه حساب بانکی افراد مسدود یا فعال است می‌تواند کمک شایانی به افزایش صحت و دقت معاملات بنماید.

اما این یک روی سکه است. روی دیگر سکه، اهمیت حفظ اسرار و اطلاعات اشخاص نزد بانکها می باشد.

 

چه کسی می تواند استعلام حساب بانکی بگیرد؟

بدیهی است هر کس نسبت به حساب بانکی خود یا افراد تحت تکفل و تحت قیمومیتش امکان استعلام وضعیت و اطلاعات حساب بانکی از جمله درباره مسدود بودن یا نبودن حساب بانکی را دارداما نسبت به حساب بانکی سایر اشخاص نمی توان به طور مطلق قائل به چنین حقی بود.

 

هر چند آنی مشاور معتقد است اشخاص دارای پروانه کسب یا کلیه اشخاصی که دارای مجوز فعالیت از مراجع ذیصلاح قانونی و صنفی هستند حق دارند در هنگام معامله با اشخاص دیگر، حداقل از وجود حساب بانکی فعال و اطلاعات ناظر به اعتبار تجاری آنها اطلاع حاصل کنند اما در عین حال باید در نظر داشت که حفظ اسرار تجاری و بانکی اشخاص، یک اصل بسیار مهم در نظام اقتصادی و بانکی کشور است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

 

بر اساس همین اصل ، حتی درباره چگونگی دسترسی مقامات قضایی و مالیاتی نسبت به اطلاعات و وضعیت حساب بانکی اشخاص نیز قانون محدودیت هایی را در نظر گرفته است.

بعضی از کاربران و مشتریان آنی مشاور سوال می کنند که:

 

آیا می‌توانم مسدود بودن یا نبودن حساب بانکی دیگران را از بانک آنها استعلام کنم؟

در پاسخ باید گفت که اصولاً بانکها مجاز نیستند وضعیت و اطلاعات حساب بانکی اشخاص‌ را نزد دیگران افشا کنند.

فقط مقامات قضایی و مراجع قانونی همانند دادسرا و دادگاه و سازمان امور مالیاتی و مرکز مبارزه با پولشویی، در چهارچوب قانون، اجازه دسترسی به وضعیت و اطلاعات حساب بانکی اشخاص را دارند.

 

درخواست مسدودی حساب از طرف چه کسانی ممکن است؟

مسدودی حساب بانکی ممکن است به درخواست مشتری (صاحب حساب)، دستور مراجع قضایی (مثلا در دعاوی پس از ارئه لایحه دفاعیه بانکی به مرجع رسیدگی کننده) و یا به دستور مستقیم از طرف بانک مرکزی صورت گیرد.

 

رفع مسدودی حساب هم در اکثر موارد توسط مراجع قضایی امکان پذیر است.

 

 

منظور از مسدودی حساب بانکی چیست؟

منظور از مسدودی حساب بانکی این است که حساب بانکی صاحب حساب به دلایلی از جمله حفظ حقوق طلبکاران، جلوگیری از وقوع جرم یا تامین دلیل یا تامین خواسته برای طرح دعوا ،به دستور مراجع قضایی، صاحب حساب یا خود بانک، مسدود می‌شود و تا رفع مسدودیت، صاحب حساب نمی‌تواند از محل حساب خود برداشت یا پرداختی داشته باشد، به عبارتی مسدودی حساب بانکی یعنی بازداشت وجوه بانکی در حساب مشتری.

 

در چه مواردی حساب بانکی مسدود می شود؟

در مواردی همانند: نقص اطلاعات هویتی صاحب حساب در بانک، راکد ماندن طولانی مدت حساب، وجود شکایت علیه صاحب حساب و دستور مسدودی حساب از جانب مراجع قضایی، ضمانت وام و عدم پرداخت اقساط وام، صدور چک بلامحل، مفقودی یا سرقت چک، توقیف مالیاتی یا ثبتی، ممکن است حساب بانکی شخص، مسدود شود.

 

بنابراین هر شخصی تنها می‌تواند به اطلاعات بانکی خود و افرادی که تحت تکفل یا قیمومیت او هستند یا به نمایندگی قانونی آنها ، دسترسی داشته باشد و استعلام حساب بانکی سایر اشخاص فقط توسط مقامات قضایی و مراجع قانونی مانند دادسراها و دادگاه‌ها و سازمان امور مالیاتی و مرکز مبارزه با پولشویی امکان پذیر می‌باشد.

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت یا درخواست وکیل یا دریافت مشاوره حقوقی و یا سفارش تنظیم لایحه و دادخواست و دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران، کارشناسان و وکلای متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.

 

همچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی و دریافت برخی خدمات حقوقی از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد.

http://app.animoshaver.ir

دانستنی های مرتبط

ثبت نظر

نظرات (85)

محمدرضا محمدرضایی

1 سال پیش
پاسخ

با عرض سلام وخسته نباشیدخدمت شما، ،،حدود۶ماه پیش حساب بانک تجارت من مسدود شده بود ولی واریز کردن به حساب چون مسدود نشده بود من متوجه این مسدودی نشده بودم میشه با علم وآگاهی های که در این موارد دارید به من بگویید که چرا برداشت از حساب من فقط مسدود بود ولی بر عکس واریز به حساب انجام می‌گرفت با تشکر،،،، رضایی.....

جواد شیرازی

1 سال پیش

درود. لزوما هر مسدوی حساب به این معنا نیست که نمی شود به آن حساب ، وجهی را واریز کرد. غالبا با صدور دستور مسدودی حساب، غرض این است که برداشت از حساب، مسدود و ممنوع شود. مسدودی حساب شما نیز ممکن است ناظر به برداشت از حساب بوده نه واریز به حساب یا ممکن است ناشی از اشتباه بانکی بوده و همانند این موارد. 

علی صفی

1 سال پیش
پاسخ

سلام من حساب بانکیم مسدود شده و کد ملی هم مسدود شده چطور میتونم ببینم از کجا و از کدام دادگاه یا شورا مسدود شده البته ثنا هم ثبت نام نکردم تا حالا

جواد شیرازی

1 سال پیش

سلام از طریق شعبه بانک پیگیری فرمایید و آنها موظف هستند شماره نامه و نام مرجع مسدود کننده حساب را به شما اعلام نمایند

نوید رسول پور

1 سال پیش
پاسخ

سلام ببخشید من ۳تا حسابم مسدوده ایا میتوانم حساب دیگری برای سربازی داشته باشم

مدیر سایت

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

درود. برابر مقررات جدید صدور چک، اگر بدلیل صدور چک بی محل ، با مسدودی حساب روبرو شوید تا زمانی که از چک برگشتی رفع سواثر نکنید امکان افتتاح حساب جدید نخواهید داشت.

داودخدایی

1 سال پیش
پاسخ

سلام برادرم ۷ماهه پیش با یه نفردرگیرشددادگاهی شدن رای دادگاه زندان وشلاق بودبعدرضایت گرفتیم ولی دیگه پیگیرنشدیم الان دوتاازکارتای بانکیش مسدودشدن پیامک اومده ب دستورمرجع قضایی مسدودشده الان نمیدونیم باید چیکارکنیم تازه توشرکت استخدام شده شماره همین کارتی ک مسدودشده داده ب شرکت

جواد شیرازی

1 سال پیش

سلام

اصولا و لزوما مسدودی حساب و کارت بانکی ارتباطی با دعوا و منازعه ندارد. احتمالا مسدودی حساب و کارت بانکی ایشان به موضوع یا پرونده دیگری مرتبط باشد. حق قانونی صاحب حساب است که بانکش به او بگوید توقیف حساب و کارت بانکی اش، دقیقا به دستور یا حکم کدام مقام و مرجعی صورت گرفته است تا صاحب حساب بتواند با آگاهی بدست آمده از بانکش به مقام یا مرجعی که دستور توقیف و مسدودی حساب بانکی را داده مراجعه کند و پیگیری و دفاع لازم درباره حقوق قانونی خود را به عمل آورد. بنابراین بهتر است به بانک مراجعه کنند و بپرسند که مسدودی کارت بانکی یا حساب دقیقا به دستور کدام مقام و به په علتی بوده است. 

علیرضا

1 سال پیش
پاسخ

سلام و عرض ادب بنده با یه نفر از تلگرام آشنا شدم و ایشون گفتن من پول میزنم شما ارز برام خریداری کن من هم از فیشنگ و هک کارت خبر نداشتم قبول کردم مبلغ ۳۰ میلیون حسابم زدن من هم خرید کردم براش بعد حدود ۴ روز حسابم بسته شد و اینکه یک سوال داشتم من از اون شخص یک شماره داشتم که زنگ میزد و یه مدت سیم کارش خاموش شد الان روشن کرده گفتم ببینم اگه فردا شاکی چیزی حکم بگیره میتونم بی گناهی خودم رو ثابت کنم چند واریزی هم با عابر بانک داشته اسکرین شات هم دارم از چن تا واریزی هاش

جواد شیرازی

1 سال پیش

سلام
 

مشاوره در این زمینه مستلزم پرداخت حق المشاوره می باشد در صورت تمایل جهت هماهنگی با شماره 02188326049 تماس حاصل فرمایید. 

رضا محمدی

1 سال پیش
پاسخ

سلام خسته نباشید.من ورشکست شدم بخاطر چکام رفتم زندان متاهل هستم یه فرزند هم دارم.الان هم کد ملیم مسدوده هم حسابام.پیام واریز یارانه میاد ولی نمیتونم بگیرم.من بهاین پول نیاز دارم.لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

جواد شیرازی

1 سال پیش

باسلام 

به شعبه بانک مربوطه مراجعه نموده و علت و مرجع صادر کننده دستور درباره مسدودی حساب را از بانک خواسته و از آن طریق پیگیر رفع مسدودی حساب خود شوید. 

محمد

1 سال پیش
پاسخ

سلام من امشب حساب های بانکی که به نامم هست رو خواستم چک کنم و بعد از سرچ فهمیدم از سایت بانک مرکزی میشه بررسی کرد بعد از انجام این کار مطلع شدم 5 حساب بانکی به شماره ملی بنده وجود داره که فقط از وجود سه حساب مطلع بودم در واقع دو کارت واقعا مال من هست و دارمشون یکی از حساب ها که از وجودش مطلع بودم اما از نحوه ساختش خیر نوشته شده بود "فعال-مسدود" این حساب برای بانک ملی بود و توی همراه بام من هم قابل رویت هست و در واقع بخاطر همین حساب بود که پیگیر ماجرا شدم وضعیت یکی دیگه از حساب های بانکی(مربوط به بانک تجارت) نوشته شده بود"بسته شده به سایر دلایل" و اخرین و عجیب ترین مورد مربوط میشه به بانک سپه که توی اون سمت کشور به نام من یه حساب کوتاه مدت باز شده و وضعیتش فعال هست واقعا گیج شدم و نمیدونم چطور ممکنه همچین موردی خواهشا راهنمایی بفرمایید که من باید چه کار کنم.

جواد شیرازی

1 سال پیش

سلام شما می بایست از طریق شعبه بانک اقدام نمایید و اگر حساب ها را خود شما باز ننموده اید درخواست بستن حساب ها را نمایید  و درباره مسدودی نیز می بایست از شعب بانک سوال نمایید که از چه بابت بوده و سپس از مرجعی که دستور توقیف و مسدودی حساب را داده اند پیگیری نمایید. 

پوریا صفاری فرد

1 سال پیش
پاسخ

سلام خسته نباشید خواستم بدونم من اگه حسابم مسدود شده باشه شارژ میتونم بگیرم یا نه ؟ ولی انتقال وجه نمیتونم کنم در حال حاضر ولی شارژ میتونم بگیرم به نظر شما ایا حسابم مسدود شده یا نه؟

مدیر سایت

1 سال پیش

سلام. اگر مسدودی حساب به دلایل قضایی و مالیاتی و پولشویی باشد هیچگونه تراکنشی از طریق آن قابلیت انجام نخواهد داشت. بهتر است به شعبه بانک خود مراجعه فرمایید و وضعیت حساب بانکی خود را بررسی نمایید.

مجید

1 سال پیش
پاسخ

سلام ، حساب‌های بانکی من به دلیل پرداخت نکردن اقساط مهریه بسته شده ، آیا امکان باز کردن حساب مجدد در بانک دیگر را دارم ؟

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. حساب شما مسدود نشده بلکه موجوی حساب شما مسدود شده. امکان افتتاح حساب دارید ولی موجودی آن هم به همان دلیلی که برای حسابهای دیگر نوشتید قابل توقیف است مگر اینکه دلایل مسدودی موجودی حساب را رفع کتید.

محمد ظریف

1 سال پیش
پاسخ

سلام، وقتتون بخیر، من چند بار اقدام به خرید و فروش ارز کردم و الان سه چهار روزه چند تا از کارت های بانکیم رو مسدود کردن، چه اقدامی باید انجام بدم؟؟

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. به بانک خود مراجعه بفرمایید و ببینید از کدام مرجع قضایی یا مالیاتی یا بانکی و...دستور مسدودی حساب شما صادر شده ؟ و دقیقا در چه تاریخی و به چه دلیلی حساب شما را مسدود کرده اند؟ شماره و تاریخ نامه دستور مسدودی حسابتان را بگیرید. حق شماست که این اطلاعات را به شما بدهند. این اطلاعات را که گرفتید از یکی از وکلا و کارشناسان ما در سامانه آنی مشاور ، مشورت بگیرید

محسن

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

فیشینگ یا اجازه دادن به کسی برای سواستفاده از حساب بانکی یا کارت بانکی، پیامدهای خطرناکی داره

محسن جعفری

1 سال پیش
پاسخ

سلام.من ضامن کسی شدم و چون دیر متهم رو معرفی کردم دادگاه تمام حسابهایه منو مسدودکرده.منم رفتم و متهم رو تحویل دادم و از دادگاه نامه رفع مسدودی گرفتم.الآن نمیدونم باید کجا برم ۴ تا حساب دارم که همشون مسدود شده حالا باید کجا برم ممنون میشم راهنمایی کنید.

مدیر سایت

1 سال پیش

سلام. نامه های رفع مسدودی را به بانکهای مربوطه ارایه کنید و بخواهید تا در اجرای دستور مقام قضایی از حساب شما رفع مسدودی شود.

مهدی کمالی

1 سال پیش
پاسخ

سلام و عرض ادب یه سوال داشتم حساب برادر من دوسال مسدود بود حالا رفته بانک مبلغ مسدودی براش چاپ گرفتن ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ موجودی مسدود شده یعنی چی میشه توضیح بدید ممنونم

مدیر سایت

1 سال پیش

سلام. مسدودی حساب معمولا وقتی صورت می گیرد که از حساب بانکی برای پولشویی استفاده شده باشد یا پولی که به آن حساب آمده به تشخیص قاضی، مرتبط با اقدامات مجرمانه ( همانند کلاهبرداری، اختلاس، تحصیل مال نامشروع و ... ) یا مرتبط با پرونده مالیاتی یا بانکی باشد.

برای رفع مسدودی حساب و موجودی آن بایستی پیگیری لازم بوسیله صاحب حساب یا وکیل او به عمل آید. اگر به مشاوره تکمیلی یا وکیل برای این موضوع نیاز دارید می توانید از طریق سامانه آنی مشاور، مدارک و درخواست خود را ارایه فرمایید. هم چنین می توانید از ساعت 10 تا 17 روزهای غیر تعطیل شنبه تا چهارشنبه با تلفن های 02188321088  و  02188323279  برای رزرو نوبت مشاوره یا اعطای وکالت در پرونده تماس حاصل فرمایید.

حسین ابراهیمی منش

1 سال پیش
پاسخ

سلام،چند وقت پیش در تلگرام بهم پیام دادند که برای خرید و فروش ارز دیجیتال استخدامی داریم، منم شرایط رو پرسیدم، گفتند شما لازم نیست سرمایه‌ای بگذارید ما برای شما پول رو واریز می‌کنیم شما ارز را خریداری می‌کنید، من هم از کجا بی خبر حسابم رو به آنها دادم ولی متاسفانه طی سه روز متوالی واریز و برداشت های مشکوک تا 65 میلیون تومان حسابم از طرف مرجع قضایی مسدود شد! الان من باید چکار کنم؟ آیا من مجرم هستن؟

مدیر سایت

1 سال پیش

سلام. مسدودی حساب معمولا وقتی صورت می گیرد که از حساب بانکی برای پولشویی استفاده شده باشد یا پولی که به آن حساب آمده به تشخیص قاضی، مرتبط با اقدامات مجرمانه ( همانند کلاهبرداری، اختلاس، تحصیل مال نامشروع و( ...  یا مرتبط با پرونده مالیاتی یا پرونده بانکی یا مرتبط با چک صادره بوسیله شما باشد.

برای رفع مسدودی حساب و موجودی آن بایستی پیگیری لازم بوسیله صاحب حساب یا وکیل او ابتدا از طریق شعبه بانک مربوطه و از طریق مرجع قضایی که دستور مسدودی حساب را داده به عمل آید. اگر به مشاوره حقوقی تکمیلی یا وکیل برای این موضوع نیاز دارید می توانید از طریق سامانه آنی مشاور، مدارک و درخواست خود را ارایه فرمایید. هم چنین می توانید از ساعت 10 تا 17 روزهای غیر تعطیل شنبه تا چهارشنبه با تلفن های 02188321088  و  02188323279  برای رزرو نوبت مشاوره یا اعطای وکالت در پرونده تماس حاصل فرمایید.

 

فرزین رستمی

1 سال پیش
پاسخ

سلام من چند ماه پیش بهم تهمت خیانت در امانت زدن در صورتی درگیر فوت مادرم بودم به پرونده نرسیدم رای محکومیتش صادر شد الان حساب هام بسته شدن به نظرتون واسه اینه

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. با توجه به اینکه خیانت در امانت هم از جرایم مالی به شمار می رود احتمال دارد محکومیت در آن منجر به بازداشت حساب و موجودی آن بشود. در هر صورت بهتر است به بانک مربوطه مراجعه و علت دقیق مسدودی حساب خود را جویا شوید.

محمدحسین

1 سال پیش
پاسخ

سلام.حساب تجارت من نزدیک ظهر فهمیدم صفر شده دلیلش چی میتونه باشه موبایل بانک م باز میکنم بجای مبلغ مینویسه بروزسانی

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. برای آگاهی از علت دقیق مسدودی حساب خود به بانک خود مراجعه فرمایید.

 

ناشناس

1 سال پیش
پاسخ

سلام من درگاه پرداخت گرفتم از زرین پال اونم کدپیگیری میخواستن که در سایت امور مالیاتی ثبت نامه کردم و متاسفانه مراحله رو زیاد رفتم و باید تا گرفتن کدپیگیری میرفتم که اشتباهی رفتم تا آخر مراحله بعد دیگه برام پیامک اومد باید مالیات بدم مجدد رفتم یک سری از مراحله و تونستم حذف کنم ولی یکیش رو نتونستم حذف کنم تقریبن ده روز پیش برام پیامک اومد از سمت امورمالیات که 10 روز وقت دارم تا ... انجام بدم که منم بیخیال شدم الان حساب بانک تجارت من به دستور مرجع قضایی مسدود شد و برام عجیب تو سایت امور مالیات اصلن اون شماره کارت بانک تجارت رو من ثبت نکردم بانک ملی هست فقط میخواستم بدونم از سمت امورمالیات مسدود شد کارت من یا دلایل دیگی داره اگر جواب این رو پیدا کنم حتما از مشاوران خوبتون مشاور تهیه میکنم .

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. مسدودی حساب معمولا وقتی صورت می گیرد که از حساب بانکی برای پولشویی استفاده شده باشد یا پولی که به آن حساب آمده به تشخیص قاضی، مرتبط با اقدامات مجرمانه ( همانند کلاهبرداری، اختلاس، تحصیل مال نامشروع و (... یا مرتبط با پرونده مالیاتی یا پرونده بانکی یا مرتبط با چک صادره بوسیله شما باشد.

برای رفع مسدودی حساب و موجودی آن بایستی پیگیری لازم بوسیله صاحب حساب یا وکیل او ابتدا از طریق شعبه بانک مربوطه، به عمل آید. اگر به مشاوره حقوقی تکمیلی یا وکیل برای این موضوع نیاز دارید می توانید از طریق سامانه آنی مشاور، مدارک و درخواست خود را ارایه فرمایید. هم چنین می توانید از ساعت 10 تا 17 روزهای غیر تعطیل شنبه تا چهارشنبه با تلفن های 02188321088  و  02188323279  برای رزرو نوبت مشاوره یا اعطای وکالت در پرونده تماس حاصل فرمایید.

 


 

 

سحر رحیمی

1 سال پیش
پاسخ

سلام خسته نباشید من2سال پیش چندتا کارتام پلیس فتا مسدود کرده شاکی دارم آیا میشه حساب جدید افتتاح کنم یک‌بار افتتاح کردم گفتن حساب بانکی زیاد دارید کم کنید بعدش بیاید تا براتون باز کنم یهو حسابی که برام باز کرد مسدود شد

مدیر سایت

1 سال پیش

سلام. مسدودی حساب معمولا وقتی صورت می گیرد که از حساب بانکی برای پولشویی استفاده شده باشد یا پولی که به آن حساب آمده به تشخیص قاضی، مرتبط با اقدامات مجرمانه ( همانند کلاهبرداری، اختلاس، تحصیل مال نامشروع و ... )یا مرتبط با پرونده مالیاتی یا پرونده بانکی یا مرتبط با چک صادره بوسیله شما باشد.

برای رفع مسدودی حساب و موجودی آن بایستی پیگیری لازم بوسیله صاحب حساب یا وکیل او ابتدا از طریق شعبه بانک مربوطه، به عمل آید. اگر به مشاوره حقوقی تکمیلی یا وکیل برای این موضوع نیاز دارید می توانید از طریق سامانه آنی مشاور، مدارک و درخواست خود را ارایه فرمایید. هم چنین می توانید از ساعت 10 تا 17 روزهای غیر تعطیل شنبه تا چهارشنبه با تلفن های 02188321088  و  02188323279  برای رزرو نوبت مشاوره یا اعطای وکالت در پرونده تماس حاصل فرمایید.

 

عبدالله

1 سال پیش
پاسخ

سلام من حدود ماه پیش حسابم مسدود شوده بود به خاطر پول واریز کردم برای چند نفر برای دلار صرافی حدود ۲۰ روز میشه بعضی از حسابم ازاد شود مال ۳ بانک دیگه مسدودهست باید چکار کنم ازاده بشه حسابم

مدیر سایت

1 سال پیش

سلام. مسدودی حساب معمولا وقتی صورت می گیرد که از حساب بانکی برای پولشویی استفاده شده باشد یا پولی که به آن حساب آمده به تشخیص قاضی، مرتبط با اقدامات مجرمانه ( همانند کلاهبرداری، اختلاس، تحصیل مال نامشروع و( ... یا مرتبط با پرونده مالیاتی یا پرونده بانکی یا مرتبط با چک صادره بوسیله شما باشد.

برای رفع مسدودی حساب و موجودی آن بایستی پیگیری لازم بوسیله صاحب حساب یا وکیل او ابتدا از طریق شعبه بانک مربوطه، به عمل آید. اگر به مشاوره حقوقی تکمیلی یا وکیل برای این موضوع نیاز دارید می توانید از طریق سامانه آنی مشاور، مدارک و درخواست خود را ارایه فرمایید. هم چنین می توانید از ساعت 10 تا 17 روزهای غیر تعطیل شنبه تا چهارشنبه با تلفن های 02188321088  و  02188323279  برای رزرو نوبت مشاوره یا اعطای وکالت در پرونده تماس حاصل فرمایید.

 

محمد

1 سال پیش
پاسخ

سلام ببخشید دیروز از طرف بانک شهر پیامی مبنی بر حساب سپرده شما به مسدود برداشت تغییر کرد ولی رمز اشتباهیم به کارت ندادم ولی این پیام اومد واسم میخواستم بدونم آیا خود بانک مسدود کرده یا اینکه شکایتی بهم شده

مدیر سایت

1 سال پیش

سلام. مسدودی حساب معمولا وقتی صورت می گیرد که از حساب بانکی برای پولشویی استفاده شده باشد یا پولی که به آن حساب آمده به تشخیص قاضی، مرتبط با اقدامات مجرمانه ( همانند کلاهبرداری، اختلاس، تحصیل مال نامشروع و ... ) یا مرتبط با پرونده مالیاتی یا پرونده بانکی یا مرتبط با چک صادره بوسیله شما باشد.

برای رفع مسدودی حساب و موجودی آن بایستی پیگیری لازم بوسیله صاحب حساب یا وکیل او ابتدا از طریق شعبه بانک مربوطه، به عمل آید. اگر به مشاوره حقوقی تکمیلی یا وکیل برای این موضوع نیاز دارید می توانید از طریق سامانه آنی مشاور، مدارک و درخواست خود را ارایه فرمایید. هم چنین می توانید از ساعت 10 تا 17 روزهای غیر تعطیل شنبه تا چهارشنبه با تلفن های 02188321088  و  02188323279  برای رزرو نوبت مشاوره یا اعطای وکالت در پرونده تماس حاصل فرمایید.

 

زرینجویی

1 سال پیش
پاسخ

سلام من بخاطر مشکلات مالیاتی چند ساله حسابام بسته اس ایا میتونم تو طرح مادرانی که بهشون ماشین میدن ثبت نامی ثبت نام کنم مثلا اگه تو قرعه کشی برنده شم پول بخام واریز کنم میتونم از کارت کسی دیگه واریز کنم براشون لطفاراهنماییم کنید

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. ممکن است بتوانید در ثبت نام شرکت کنید و پول خودرو را هم واریز کنید اما چون بدهکار مالیاتی شناخته می شوید، بعدا خودرو شما توسط اداره مالیاتی توقیف خواهد شد.

ابوالفضل

1 سال پیش
پاسخ

سلام من حسابم بابت چک برگشتی از طرف شورای حل اختلاف مسدود شده مبلغ ۱۱ ملیون مبلغ کامل شدمن برای کسی که شکایت کرده بود دادخواست دادم پولو برداشت کنه برداشت کرده ولی تماس گرفته میگه شما باید مبلغ ۹ملیون دیگه بابت حق وکالت برای من واریز کنی اگه واریز نکنی من رضایت نمیدم که حسابت باز بشه خواستم ببینم من باید چیکار کنم برای باز شدن حساب باید رضایت ایشون باشه اگه نیاز به رضایت نیست چگونه بابت باز شدن حساب اقدام کنم

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. اگر پس از صدور حکم شورای حل اختلاف و در اجرای حکم، اقدام به پرداخت وجه چک کردید بایستی با دستور واحد اجرای حل اختلاف از حساب شما رفع مسدودی به عمل آید.

امیر

1 سال پیش
پاسخ

سلام من کارتم مسدود شده هیچ تراکنشی نمیتونم انجام بدم شکایتی دارم اکانت فروختم پریده الان پول اکانت ضرر زیانشو کجا باید واریز کنم تا کارتم از مسدودی در بیاد؟

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. برای رفع مسدودی حساب ابتدا باید به بانک خود مراجعه فرمایید تا اولا علت مسدودی حساب را به شما اعلام کند و ثانیا به شما بگوید که مشخصا کدام مقام یا دستگاه قانونی یا قضایی دستور مسدودی حساب شما را داده است. سپس به مقام قضایی یا قانونی که دستور مسدودی حساب شما را داده مستقیما یا از طریق وکیل خود مراجعه بفرمایید تا مشخص شود اولا علت مسدودی دقیقا چه بوده و ثانیا آیا حکمی درباره شما و حساب بانکی اتان صادر شده یا خیر و ثالثا مشخص شود که چه اقداماتی برای رفع مسدودی حساب بایستی انجام شود. 

تا این فرآیند و مراحلی که گفتیم را انجام ندهید نمی توان گفت که رفع مسدودی حساب شما صرفا با پرداخت پول قابل انجام است یا نیاز به کارهای دیگر دارد یا اساسا قابلیت انجام ندارد.

در هر صورت در نظر داشته باشید که واگذاری یا اجاره دادن حساب بانکی، جرم مالیاتی است.

رضا

1 سال پیش
پاسخ

ضمن سلام و خسته نباشی راننده هستم از صاحب بار به دلیل عدم پرداخت کرایه در شهر خودم شکایت کردم البته از طریق حل اختلاف که حساب نابرده مسدود شود و فرستاده شد برای حل اختلاف شهر متشاکی الان جن ماه گذشته تماس گرفتم حل اختلاف هما شهر تا بفهمم حساب طرف مسدود شده یا خیر ولی گفتن بایستی بیایی آنجا و تلفنی نمی توانیم بگوییم حال من از جه طریقی میتوانم اطلاع از مسدودی حساب نامبرده پیدا کنم

مدیر سایت

1 سال پیش

سلام. از طریق سامانه ثنای خود پرونده مطروحه و مراحل و نتایج آن را جویا شوید. تا محکومیت قطعی قضایی وجود نداشته باشد یا فرآیند قانونی مربوطه طی نشود، حساب بانکی هیچ کس قابل توقیف نیست.

رضا

1 سال پیش
پاسخ

سپاس‎گزارم

محسن

1 سال پیش
پاسخ

سلام. وقتتون بخیر. این مشکل که چند تا از دوستان بهش اشاره کردن برای من هم پیش اومده و شخصی که خودشو کارشناس خرید ارز دیجیتال معرفی کرده از حساب های بانکی من واسه انتقال پول به صرافی سوء استفاده کرده و حسابام مسدود شدن. میخواستم بدونم میتونم حساب جدید باز کنم؟ و اگر باز کنم مسدود نمیشن؟

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. تا زمانی که تکلیف حساب های مسدودی و اتهامات احتمالی مرتبط با پولشویی یا فرار مالیاتی را درباره خود برطرف نکنید از نظر مقررات بانکی و قانون صدور چک امکان افتتاح حساب جدید را نخواهید داشت. بنابراین توصیه می کنیم برای رفع مسدودی حساب های موجود و رفع اتهامات وارده به خود از طریق وکلا و کارشناسان متخصص اقدام فرمایید.

اگر به مشاوره حقوقی تکمیلی یا وکیل برای این موضوع نیاز دارید می توانید از طریق سامانه آنی مشاور، مدارک و درخواست خود را ارایه فرمایید. هم چنین می توانید از ساعت 10 تا 17 روزهای غیر تعطیل شنبه تا چهارشنبه با تلفن های 02188321088  و  02188323279  برای رزرو نوبت مشاوره یا اعطای وکالت در پرونده تماس حاصل فرمایید.

 

مسلم

1 سال پیش
پاسخ

سلام خسته نباشید چندماهی هس وقتی استعلام میگیرم از بانک ها قسمت مکنا میزنه کارت اعتباری بانک ملت با وضعیت مسدود می باشد خیلی پیگیر شدم ولی به نتیجه ای نرسیدم میگن باید صبر کنی آزاد بشه ولی آخه چند ماه الان سه ماه گذشته خبری نشده

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. ما در سامانه آنی مشاور خدمات و مشاوره های حقوقی مرتبط با کسب و کار از جمله وکالت و مشاوره حقوقی درباره مسایل و دعاوی بانکی را ارایه می دهیم. درباره درخواست شما که مرتبط با تخصص و فعالیت ما نیست امکان ارایه پاسخ نداریم.

 

هادی علیژاذه

1 سال پیش
پاسخ

سلام یه حساب برای دریافت یارانه داشتم بعد از ۱۰ سال یا بیشتر برای برداشت مراجعه کرذم که گفتن حسابتاز شهر مشهد توقیف شده من راحت ۱۵ سال مشهد نرفتم اصلا خلاصه با دریافت شمارا های مربدطه و تماس فرادان نه بانک بهم میگه چی شده و نخ ظپلیس فتا ساری و مشهد و پلیس فتای مشهد به من گفت که با داشان اصل مدارک باید بیای مشهد نمیدونم چکار باید بکنم هیج خلافی هم مرتکب نشدم

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. هنگامی که حکم یا دستور مقام قضایی برای مسدودی یک حساب به بانک ابلاغ می شود یا در مواردی که حساب بانکی از طریق چک برگشتی یا اجرائیه مالیاتی یا اجرائیه تامین اجتماعی یا اجرائیه ثبتی بازداشت و توقیف می شود حق قانونی صاحب حساب است که بانک به او بگوید توقیف حسابش دقیقا به دستور یا حکم کدام مقام و مرجعی صورت گرفته است تا صاحب حساب بتواند با اطلاع بدست آمده از بانکش به مقام یا مرجعی که دستور توقیف حساب بانکی اش را داده مراجعه کند و پیگیری و دفاع لازم درباره حقوق قانونی خود را به عمل آورد.

بنابراین شما باید اطلاعات مربوط به مقام و مرجع توقیف کننده و تاریخ توقیف حسابتان را از بانک خود بگیرید و سپس به مقام یا مرجعی که دستور توقیف را داده است مراجعه کنید و پیگیر پرونده و حقوق قانونی خود باشید.

پیگیری از مقام یا مرجعی که دستور یا حکم توقیف را داده است ترجیحا باید حضوری باشد و اگر امکان پیگیری حضوری ندارید می توانید به وکیلی که در این زمینه تخصص دارد و برایتان قابل اطمینان است وکالت بدهید تا پیگیر کارتان باشد.

کشاورز

1 سال پیش
پاسخ

سلام خسته نباشیدمن دوتا حساب دارم ازهردوبرداشت انجام میدم ولی شماره حساب دادم بیمه واسه مرخصی میگن که مسدوده حسابتون باید چکارکنم

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. به بانک خود مراجعه کنید و علت مسدودی را جویا شوید.

شهریاری

1 سال پیش
پاسخ

بادرود،بنده ازشخصی مبلغ نسبتا بالایی طلبکارم،ایشان قبل از مسافرت ب خارج ازکشور،قبض رسیدی بالغ بر35هزاردلاربه من دادند،که متن کامل قبض اینست،،بدینوسیله اینجانبxxمدیرعامل صرافی تضامنیxyمبلغ35هزاردلارآمریکاازاقایggدریافت نمودم.مهروامضای مدیرعامل،وصرافی،،ایامن میتوانم این مبلغ دلارراازصرافی مطالبه کنم؟سپاس

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. بله. تا حدود زیادی امکان مطالبه آن را دارید.

یاسر اسار

1 سال پیش
پاسخ

سلام، بنده یک حساب بانک صادرات دارم، یک بنده خدایی از اون طرف کشور یک مبلغی به اشتباه واریز کرده بودن، بنده هم چند روز پیگیر تعزیه بودم نشد پول طرف رو انتقال بدم ینی کارتمم سخت تا گرفتم کارت رو، دیدم ب اندازه همون مبلغ بنده خدا داخل کارتم مسدود هست ینی بیشتر ازون مبلغ باشه میتونم برداشت کنم.. یک کارت ملت هم داشتم ک اونم مسدود کرده، میخاستم بدونم اگر حساب دیگه ای هم باز کنم بازم همین اندازه مبلغ مسدود میشه یانه، ممنون

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. اولا اگرمسدودی حساب بانکی شما به موضوعی که فرمودید ارتباط داشته باشد بانک فقط می تواند به اندازه همان مبلغ، حساب را مسدود کند. ثانیا افتتاح حساب در سایر بانکها تا زمانی که حساب شما به دلیل چک برگشتی یا بدلیل دستور مقام قضایی مسدود نشده باشد، قانونا امکان پذیر است.

اسکندر قلی زاده

1 سال پیش
پاسخ

سلام خسته نباشید ببخشید امکانش هست تمامی حسابهای بانکی مسدود شده باشه ولی اطلاع رسانی نکرده باشن

مدیر سایت

1 سال پیش

درود. خیر. اصولا بانک باید اطلاع دهد.

عماد جم

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
پاسخ

سلام من یک سایت دارم و محصولات خود را می فروشم ساعت 3 صبح دیدم توی حصابم 1 میلیون هست اون مال خودم بود بعد دیدم کارت بانکی مسدود شده ولی اصلان پیامکی برای من ارسال نشده و نه تماسی من چیکار میتونم انجام بدم و اگر پاسخ دادین زود برای ایمیلم جواب را ارسال کنید چون خیلی نیاز دارم

مدیر سایت

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

درود. مسدودی حساب معمولا وقتی صورت می گیرد که از حساب بانکی برای پولشویی استفاده شده باشد یا پولی که به آن حساب آمده به تشخیص قاضی، مرتبط با اقدامات مجرمانه ( همانند کلاهبرداری، اختلاس، تحصیل مال نامشروع و... ) یا مرتبط با پرونده مالیاتی یا پرونده بانکی یا مرتبط با چک صادره بوسیله شما باشد.

برای رفع مسدودی حساب و موجودی آن بایستی پیگیری لازم بوسیله صاحب حساب یا وکیل او ابتدا از طریق شعبه بانک مربوطه، به عمل آید. اگر به مشاوره حقوقی تکمیلی یا وکیل برای این موضوع نیاز دارید می توانید از طریق سامانه آنی مشاور، مدارک و درخواست خود را ارایه فرمایید. هم چنین می توانید از ساعت 10 تا 17 روزهای غیر تعطیل شنبه تا چهارشنبه با تلفن های 02188321088  و  02188323279  برای رزرو نوبت مشاوره یا اعطای وکالت در پرونده تماس حاصل فرمایید.

 

ایمان

۰۳ خرداد ۱۴۰۲
پاسخ

سلام ببخشید من حسابم وکالتی کرده بودم اماپول توی حسابم کم بود امروز دوم پول توی حسابم ریختم سوم هم که ثبت نام امکان هست حسابم مسدود بشه

مدیر سایت

۰۳ خرداد ۱۴۰۲

در سامانه آنی مشاور ، خدمات و مشاوره های حقوقی و پاسخ به سوالات حقوقی مرتبط با کسب و کار از جمله درباره مسایل حقوقی بانکی و دعاوی بانکی را ارایه می دهیم. درباره سوال شما راجع به مسدودی حساب بانکی برای ثبت نام خودرو که مرتبط با تخصص و فعالیت ما نیست امکان ارایه پاسخ نداریم.

 

علیرضا

۲۸ خرداد ۱۴۰۲
پاسخ

سلام من مدت 4 ساله که مدیر تصفیه شرکت تعاونی تهیه و توزیع هستم تو این مدت نتونستیم ابتدایی ترین کارارو برای تصفیه انجام بدیم لذا بنده اقدام به استعفا کردم در ضمن شرکت مبلغی هم به مالیات بدهکاره به تازگی متوجه شدم حساب یارانم از طرف مالیات مسدود شده و بعد از رای دادگاه که 2 ماه زمان میبرد در خوشبینانه حالت با استعفای بنده موافقت میشه چه زمانی حساب من باز میشود در ضمن من به عنوان مدیر تصفیه حسابی باز نکردم و حقوقی هم در این زمینه دریافت نمیکنم با تشکر

مدیر سایت

۲۸ خرداد ۱۴۰۲

درود. چون برابر ماده 198 قانون مالیاتهای مستقیم مدیر تصفیه شرکتها درباره مالیاتهایی که در زمان مدیریت آنها قطعی شده باشد مسئول شناخته می شوند امکان دارد مسدودیت حساب بانکی شما مربوط به همین مساله باشد و در این صورت تا زمانی که تکلیف بدهی مالیاتی شرکت یادشده را مشخص نکنید مسدودیت حساب بانکی شما ادامع خواهد داشت.

 

سامان نصرت ابادی

۰۱ تیر ۱۴۰۲
پاسخ

سلام من حسابی ک کارتخوان داشتم مسدود شده واریز میشه اما برداشت ن چند تا حساب داشتم فقط همین ی حسابم مسدود شده

مدیر سایت

۰۱ تیر ۱۴۰۲

درود. در این موارد که امکان برداشت از حساب قطع می شود غالبا بدلیل انجام فعالیتها و تراکنشهای مشکوک در حساب بانکی است. بنابراین بهتر است به شعبه بانکی خود مراجعه نمایید.

حسین

6 ماه پیش
پاسخ

سلام من حسابی که کارت خوان داشتم مسدود شده و چند تا از کارت های دیگه رفتم بانک میگن از شعبه مرکزی تهران مسدود شده الان باید چیکار کنم؟

مدیر سایت

6 ماه پیش

اگر مساله به همین ترتیب باشد که شما نوشتید احتمالا مسدودی حساب شما مربوط به تراکنش های مشکوک است.

بنابراین باید به سامانه هوشمند تحقیقات الکترونیک به نشانی  https://eers.ir  وارد شوید و با وارد کردن شماره ملی و تلفن همراه و با بارگذاری مدارکی که بیانگر سالم بودن منشا تراکنش های بانکی شماست درخواست رفع مسدودی از حساب را بنمایید.

برای دریافت مشاوره و رهنمودهای تکمیلی از کارشناسان حقوقی و وکلای ما بر روی سامانه آنی مشاور از طریق ثبت درخواست "مشاوره فوری" یا  "رزرو مشاوره"  اقدام به دریافت مشاوره بفرمایید

 

محدثه شهلایی

5 ماه پیش
پاسخ

سلام. کارت را مسدود کردن اما پیامک اومده کارت شما غیر فعال است یعنی درسته دیگه مسدود هست ؟؟ نمیشه که برداشت کرد؟؟

مدیر سایت

5 ماه پیش

غیرفعال بودن کارت به معنی عدم امکان استفاده از کارت است و لزوما به معنی مسود بودن حساب بانکی شما نیست. چه بسا حساب بانکی شما با مراجعه به شعبه بانک یا از دیگر روش ها قابلیت انجام تراکنش بانکی داشته باشد.

حمید میرزایی

5 ماه پیش
پاسخ

علت مسدود شدن حساب؟

مدیر سایت

5 ماه پیش

مسدودی حساب معمولا وقتی صورت میگیرد که مدتهای زیادی آن حساب راکد بوده باشد یا از حساب بانکی برای پولشویی استفاده شده باشد یا پولی که به آن حساب آمده به تشخیص قاضی، مرتبط با اقدامات مجرمانه ( همانند کلاهبرداری، اختلاس، تحصیل مال نامشروع و... ) یا مرتبط با پرونده مالیاتی یا پرونده وام و تسهیلات بانکی یا مرتبط با چک صادره بوسیله شما یا مطالبه مهریه همسر و اجرای ثبت یا همانند اینها باشد.

برای رفع مسدودی حساب و یا رفع مسدودی نسبت به موجودی آن بایستی پیگیری لازم بوسیله صاحب حساب یا وکیل او ابتدا از طریق شعبه بانک مربوطه، به عمل آید.

برای دریافت مشاوره و رهنمودهای تکمیلی از کارشناسان حقوقی و وکلای ما بر روی سامانه آنی مشاور از طریق ثبت درخواست "مشاوره فوری" یا  "رزرو مشاوره"  اقدام به دریافت مشاوره بفرمایید.

 

 

سونیا

4 ماه پیش
پاسخ

سلام من یکی اومد درباره ارز بهم گفت داخل تلگرام منم از اونجایی که نمی‌دونستم فکر می کردم که یک کار آنلاین قبول کردم الان چند روزیه حسابم مسدود شده چیکار می تونم کنم تا حسابم باز بشه ؟!

مدیر سایت

4 ماه پیش

به بانک خود مراجعه کنید و علت دقیق مسدودی حسابتان را جویا شوید و سپس به مرجعی که دستور مسدودی حساب را داده مراجعه و موضوع را تا رفع مسدودی از حسابتان پیگیری بفرمایید.

حسین عطا

3 ماه پیش
پاسخ

سلام من ازیکی چک گرفتم ک اون ب یکی دیگه ماشین فروخته بود.وقت چک شد رفتم دیدم حساب مسدود هست بابت سند نزدن و کلاهبرداری.بعد از پنج ماه خبر رسید بهم که باهم سازش کردن سند هم زدن.حالا طرف چک رو از مسدودی درنمیاره انگار ک باهم دست به یکی کرده بودن .بهم میگه برو شکایت کن وکیل ما چک رو باطل کرده .آیا همچین چیزی وجود داره چک باطل میشه ؟یا من نمیتونم ب پولم برسم ؟

جواد شیرازی

3 ماه پیش

بدون توجه به اینگونه ادعاها چک را برگشت بزنید و برای وصول وجه آن اقدامات اجرایی و قضایی لازم را دنبال کنید. در ادامه مسیر و پس از برگشت زدن چک اگر به مشاوره حقوقی نیاز داشتید روی سامانه آنی مشاور ، گزینه مشاوره فوری را انتخاب و درخواست مشاوره فوری ، ثبت کنید.

علیرضا خزابی

3 ماه پیش
پاسخ

سلام من امروز وام ازدواج ریختن به حسابم بعد چند روز و براشت سود وام از حساب از طرف بانک یه پیام دیگه برام اومد و نوشت که 210 میلیون پول ایجاد مسدودی خورده دلیلش چیه؟

جواد شیرازی

3 ماه پیش

 مسدودی حساب بانکی می تواند دلایل متعددی همانند توقیف قضایی ، بدهی ناشی از چک یا حکم دادگاه، اجراییه ثبتی ، مالیاتی ، بیمه ای ، قضایی ، بانکی ، پولشویی و شرط بندی و همچنین مسدودی سیستمی داشته باشد. به بانک خود مراجعه بفرمایید و علت مسدودی حساب خود را جویا شوید.

عبداله

3 ماه پیش
پاسخ

سلام رفیقم حسابش از طرف دادگاه مسدود شده آیا امکانش هست که ممنوع الخروج هم شده باشه؟

جواد شیرازی

3 ماه پیش

بله احتمال اینکه پس از مسدودی حساب بانکی، ممنوع الخروجی صاحب حساب نیز در مواردی اتفاق بیفتد.

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب