آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

مشاور حقوقی طلاق چه کمکی به ما می کند؟

۱۴:۲۰ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

  • 0
  • 0
  • 3645

۲۵

مرداد

اهمیت مشاوره حقوقی طلاق در مرحله ای احساس می‌شود که زندگی مشترک برای یکی از زوجین یا هر دو غیر قابل تحمل می شود . عواملی مثل بد رفتاری زوجین ، اعتیاد به مواد مخدر، زندانی شدن و دوری از منزل به مدت طولانی و ... شرایط طلاق را فراهم می نمایند 

مشاور حقوقی طلاق علاوه بر ارائه راهکارهای قانونی به زوجین برای درخواست طلاق، اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم دادخواست طلاق ،شرایط طلاق ،احکام مربوط به حضانت، نفقه، مهریه و سایر موضوعات خانوادگی را در اختیار زوجین قرار می دهد.

 
 همچنین اهمیت این مشاوره در مرحله ای احساس می‌شود که زندگی مشترک برای یکی از زوجین یا هر دو غیر قابل تحمل می شود. عواملی مثل بد رفتاری زوجین ، اعتیاد به مواد مخدر، زندانی شدن و دوری از منزل به مدت طولانی و ... شرایط لازم برای طلاق را فراهم می نمایند .
 
اصولا حق طلاق با مرد است به عبارتی مرد هر وقت بخواهد می تواند زن خود را طلاق دهد البته این امر دارای تشریفات خاص قانونی می باشد.
 

حق طلاق زن

برای استفاده از حق طلاق، زوج باید از دادگاه خانواده ، گواهی عدم امکان سازش بگیرد و گرفتن این گواهی مستلزم ارجاع امر به داوری است.
 
مشاور طلاق که در خصوص قوانین طلاق و اصول و قواعد طلاق آگاهی و تجربه لازم را دارد زوج و زوجه را در این مسیر راهنمایی کرده و آنها را از حقوق و تکالیفی که در مقابل هم دارند آگاه می نماید و از این طریق جلوی اغلب اختلافات و دعاوی خانوادگی گرفته می شود.
 
 

وکیل طلاق

کمک گرفتن از یک مشاور یا وکیل طلاق بعد از قطعیت تصمیم زوج برای طلاق دادن زوجه تا حد زیادی روند کار را تسریع می بخشد.
 
اگر وکیل طلاق نداشته باشید از مواردی که زوجین در خصوص طلاق و احکام و آثار آن باید بدانند بی خبر می مانید از جمله این موارد عبارتند از :
 
تشریفات خاص جاری کردن طلاق مثل :
 
۱. صیغه طلاق باید درحضور لااقل دو مرد عادل خوانده شود
 
۲. طلاق باید منجز بوده و طلاق معلق  حکم خاصی دارد است
 
۳. طلاق زن در مدت عادت زنانگی و یا در حال نفاس صحیح نیست مگر زن حامله باشد یا شوهر غایب باشد یا طلاق قبل از نزدیکی با زن صورت بگیرد.
 
 ۴. طلاق باید در طهرغیرمواقعه باشد مگر زن یائسه یا حامله باشد.
 
پس اهمیت داشتن وکیل طلاق را دانستید. 
 

 انواع طلاق

انواع طلاق در قانون مدنی طلاق بائن و طلاق رجعی می باشد که هر یک احکام و آثار ویژه ای دارند . آگاهی زوجین از این امر اهمیت ویژه‌ای دارد و توصیه می شود زوجین قبل از اقدام به طلاق با کمک یک مشاور طلاق در امور مربوط به طلاق کلیه حقوق خود را تضمین نمایند.

 
 

۱. طلاق بائن

در طلاق بائن برای شوهر حق رجوع وجود ندارد و عبارتند از :
 
طلاق پیش از نزدیکی ، طلاق یائسه ، طلاق خلع و مبارات تا زمانی که زن به عوض رجوع نکرده باشد و سومین طلاق که بعد از سه وصلت متوالی به وجود آمده است.
 
 
 

۲.طلاق رجعی

در طلاق رجعی برای شوهر در مدت عده حق رجوع وجود دارد و اسقاط حق رجوع از شوهر باطل است .

 

عده چیست؟

عده عبارتست از : مدتی که تا انقضای آن زنی که عقد نکاحش منحل شده نمی تواند شوهر دیگری اختیار کند.

 

ممکن است در عقد نکاح ، وکالت در طلاق به زوجه داده شود این امر به این معنی نیست که زوج دیگر چنین حقی ندارد در این فرض حق طلاق هم با زوج است هم با زوجه.

 

همچنین شرط سلب حق طلاق از زوجه نامشروع و باطل است ولی مبطل نکاح نیست .

 

طلاق هم حق و هم حکم محسوب می‌شود لذا قابل اسقاط نمی باشد.

 

تذکر نکات فوق به زوجین وظیفه مشاور حقوقی طلاق بوده و طلاق با رعایت شرایط فوق قانونی و شرعی به حساب می آید.

 

از جمله مهمترین اقدامات مشاور حقوقی طلاق

 آگاه نمودن زوجین از شرایط حضانت فرزندان ، پرداخت نفقه و مهریه می باشد که تعیین تکلیف در این موارد ارتباط مستقیم با تصمیم به طلاق خواهد داشت.

 

مشاوره های مسائل حقوقی طلاق

به تمامی زوجین توصیه می شود قبل از هر اقدامی در مورد طلاق با یک مشاور حرفه ای در این زمینه مشورت نمایند و بعد از اطمینان از خواسته خود و آگاهی از حقوق و تکالیف قانونی یکدیگر تصمیم خود را عملی نمایند . و برای ارائه دادخواست طلاق یا دادخواست مطالبه مهریه یا نفقه و... حتما وکیل بگیرند، مسلما پرونده مزبور با کمک وکیل طلاق به نتیجه بهتری خواهد رسید.

 

آنی مشاور در جهت بهبود روابط خانوادگی و کاهش دعاوی زوجین در مراجع قضایی با حضور مشاوران حقوقی متخصص در امور خانوادگی و طلاق ، آماده ارائه خدمات مشاوره آنلاین طلاق ، (تلفنی و چت) همچنین مشاوره حضوری طلاق ، با  رزرو آنلاین می باشد.

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت ، دریافت مشاوره حقوقی ، رزرو نوبت مشاوره، سفارش تنظیم لایحه ، سفارش تنظیم دادخواست ، سفارش تنظیم شکایت ، سفارش تهیه دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران حقوقی، کارشناسان و وکلای دادگستری متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.

 

همچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی، رزرو نوبت مشاوره ، ملاحظه صدها پرسش و پاسخ کاربردی (که چه بسا پاسخ سوال شما نیز در بین آنها باشد) دریافت مشاوره فوری و دریافت برخی خدمات حقوقی آنلاین بر روی سامانه آنی‌مشاور از طریق لینک زیر برای شما فراهم می‌باشد.

http://animoshaver.ir

-

 

 

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب