آنی مشاور

مشاوره با مشاوران با تجربه و خبره

مشاوره با برترین و خبره‌ترین مشاوران در سریع‌ترین زمان ممکن را به صورت حضوری، تلفنی و نوشتاری در آنی‌ مشاور تجربه خواهید کرد.

مشاوره تعزیرات و حقوق مصرف کننده

۱۲:۵۱ - ۲۱ تیر ۱۴۰۰

  • 0
  • 0
  • 3329

۲۱

تیر

 مطابق قانون نظام صنفی صلاحیت رسیدگی به تخلفات اصناف به سازمان تعزیرات حکومتی محول گردیده است

در یک مشاوره تعزیرات ،مصرف کنندگان کالا و خدمات ،تولید کنندگان و توزیع کنندگان کالا و خدمات از قوانین و قواعد مرتبط و حقوق و تکالیفی که نسبت به هم دارند از مشاور حقوقی متخصص در موضوع راهنمایی های لازم را دریافت می کنند.

لزوم حمایت از حقوق مصرف کنندگان

لزوم حمایت از حقوق مصرف کنندگان یکی از مسائل مهم در هر جامعه ای است که باید مورد توجه مسئولان کشور قرار بگیرد.

یکی از نیازهای اساسی و اولیه افراد جامعه نیاز به کالاهای مصرفی و خدماتی می باشد .

با توجه به گستردگی و تنوع نیازها و همچنین تنوع محصولات موجود ، خطرات ناشی از مصرف کالاهای نامرغوب ، عدم آگاهی از کیفیت و قیمت کالا ها ، گاهی موجب ورود زیان های مادی و معنوی غیرقابل جبرانی برای مصرف کنندگان می گردد.

در نتیجه مصرف کنندگان برای مطالبه حقوق خود مجبور می‌شوند که به دادگاه مراجعه کنند که نتیجه آن افزایش پرونده‌ها در مراجع قضایی و صرف وقت و هزینه‌های دادرسی میگردد که به نفع هیچ کس نیست.

بنابر این لازم است مصرف کنندگان با کمک یک مشاور تعزیرات و حقوق مصرف کننده و حامی حقوق مصرف کننده ها ،با آگاه شدن از قوانین ، خود را تحت حمایت قانونی قرار دهند .

 

اقدامات دولت در جهت حمایت از مصرف کنندگان

امروزه دولت در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان اقدامات مهمی انجام می دهد:

۱. صدور مجوز ایجاد سازمان ها و نهادهای حمایتی مانند انجمن های حمایت از مصرف کنندگان ، کمیسیون ایمنی مصرف کنندگان ، سازمان استاندارد ادارات ملی سلامت و ...  و نظارت بر آنها.

۲. اجرای قوانین مربوط به حقوق مصرف‌کنندگان کالاها و اثبات اهمیت این امر و تاثیر مستقیم آن بر نظم عمومی و اقتصادی کشور .

قانون تعزیرات حکومتی ، قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی ، قانون سازمان نظام پزشکی قانون نظام صنفی کشور ، قانون حمایت از مصرف کنندگان از جمله این قوانین هستند .

۳. دادن اطلاعات کامل به مصرف‌کننده قبل از ورود به بازار و آگاهی نمودن از مولفه های مختلف تولید و عرضه کالاها و خدمات.

۴. فراهم کردن امکانات انتخاب و افزایش قدرت انتخاب و دستیابی به کالا و خدمات مورد تقاضای مصرف کنندگان .

۵. حمایت جدی دولت از مصرف کنندگان و برخورد با تخلفات موردی صاحبان واحدهای صنفی( تولید کننده و عرضه کننده)

لازمه بهره مندی از آثار تمامی این اقدامات آگاهی از قانون و شناخت حقوق خود می باشد . که با کمک  یک مشاوره تعزیرات حقوق مصرف کننده قابل اعمال می باشد

.

حقوق مصرف کننده کالا و خدمات

حق به دست آوردن کالا و خدمات با کیفیت ، سالم و استاندارد .

حق برخورداری از اطلاعات لازم مانند تاریخ تولید ، مصرف ، فهرست بها ، دفترچه راهنما و مشخصات کالا .

 حق رویت و دستیابی به نمونه کالا .

حق برخورداری از حمایت دولت در صورت بروز اختلافات .

حق شکایت از متخلفان اقتصادی به مراجع ذیربط.

 موارد فوق از جمله حقوقی هستند که قانون برای مصرف کنندگان در نظر گرفته است یک مشاور تعزیرات و حامی حقوق مصرف کننده بر اساس اصل سوم قانون اساسی و اجرای عدالت اجتماعی در جهت حفظ حقوق شهروندان در صورت نیاز درخواست آنها راهنمایی های لازم را ارائه می نماید .

 

مرجع رسیدگی به تخلفات صنفی

 مطابق قانون نظام صنفی صلاحیت رسیدگی به تخلفات اصناف به سازمان تعزیرات حکومتی محول گردیده است.

مهم ترین تخلفات شامل گرانفروشی ،کم‌فروشی ، تقلب ، احتکار و عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع ، تحت شرایطی برای آن تعریف شده است .

سازمان تعزیرات حکومتی که به منظور نظارت و کنترل دولت بر فعالیت های اقتصادی، لزوم کنترل و اجرای مقررات به ویژه در زمینه قیمت‌گذاری تاسیس گشته است به عنوان یک دادگاه اختصاصی اداری وظیفه نظارت و کنترل قیمت‌ها مقابله با احتکار کالا و مجازات متخلفین را بر عهده دارد .

دعاوی تعزیراتی و وکیل تعزیرات

در خصوص دعاوی تعزیراتی وکلایی به صورت تخصصی و حرفه ای در این زمینه فعالیت می‌کنند که به جهت داشتن سابقه کار در این قبیل پرونده ها و تسلط کامل بر قوانین آیین نامه ها و بخشنامه ها موکل خود را در جهت رسیدن به حقوق خود یاری می نمایند .

بنابراین در صورت طرح دعاوی تعزیراتی لازم است از وکلای آشنا به امور تعزیراتی کمک گرفت.

 

شما عزیزان می‌توانید برای انجام وکالت ، دریافت مشاوره حقوقی ، رزرو نوبت مشاوره ، سفارش تنظیم لایحه ، سفارش تنظیم دادخواست ، سفارش تنظیم شکایت ، سفارش تهیه دفاعیات حقوقی و دریافت دیگر خدمات حقوقی از مشاوران حقوقی، کارشناسان و وکلای دادگستری متخصص در «آنی مشاور» از ساعت ۱۰ تا ۱۷ روزهای غیر‌تعطیل شنبه تا چهارشنبه با شماره‌ : 02188326049 و یا 09195663606 تماس حاصل فرمایید.

 

همچنین امکان دریافت مشاوره آنلاین حقوقی، رزرو نوبت مشاوره ، ملاحظه صدها پرسش و پاسخ کاربردی (که چه بسا پاسخ سوال شما نیز در بین آنها باشد) دریافت مشاوره فوری و دریافت برخی خدمات حقوقی آنلاین بر روی سامانه آنی‌مشاور از طریق لینک زیر برای شما  فراهم می‌باشد.

 

http://animoshaver.ir

 

 

دانستنی های مرتبط

نظرات (0)

فرم نظر

طراحی و توسعه : ره وب